استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: حکومت متعالی جمهوری اسلامی باید محقق شود، به طوری که برای تک‌تک مردم این سرزمین نقش تعیین کنیم و شرکت‌ها را بیاوریم، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند.
کد خبر: ۵۶۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴ 08 February 2018

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که چهارشنبه شب برگزار شد با دفاع از کارنامه انقلاب اسلامی اظهار داشت: در استان کرمان قبل از انقلاب اسلامی فقط یک موسسه آموزش عالی با 826 دانشجو داشتیم و امروز 110 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 174 هزار دانشجو داریم.
استاندار کرمان ادامه داد: در استان کرمان تولید برق وجود نداشت و با زنراتور برق بسیاری از شهرها تأمین می شد ولی امروزه 3 هزارو چهارصد مگاوات برق در کرمان تولید می شود. تمامی روستاهای بالای 20 خانوار برق و آب سالم برخوردارند.
وی افزود :امروزه در همه شهرستان ها بیمارستان مجهز وجود دارد. در کرمان نیز 4 هزارو پانصد تخت بیمارستانی فعال است.
رزم حسینی با اشاره به این که استان کرمان قبل از انقلاب اسلامی فاقد گازرسانی بود متذکر شد: امروز 80 درصد شهرها و 70 درصد روستاهای استان از گاز برخوردارند.
استاندار کرمان اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمان سنگ‌آهن نداشتیم، اما امروز بزرگترین سنگ‌آهن کشور در کرمان وجود دارد و زنجیره فولاد در حال تکمیل است و در آینده نزدیک ذوب فولاد راه‌اندازی می‌شود.
وی در ادامه گفت: امروز یک چالش جدی در استمرار انقلاب اسلامی داریم و آن معیشت مردم است. هرچند جاده را به روستاها برده‌ایم و توانسته‌ایم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام دهیم، اما نتوانسته‌ایم، اقتصاد خانوارها را تقویت کنیم. یک فرد روستایی باید بتواند با تولید شغل نه یارانه زندگی کند.
استاندار کرمان در ادامه از عدم انسجام ارکان حکومت، بوروکراسی شدید اداری، قوانین مزاحم و دست و پا گیر، اختلافات سیاسی و جناحی و عدم اختیارات به تناسب مسئولیت ها به عنوان مشکلات توسعه اقتصادی نام برد.
وی در ادامه تأکید کرد: آیا انقلاب نیامده که همه ما ملت ایران در توسعه دیانت، فرهنگ و معیشت پیشرو باشیم، باید حکومت متعالی جمهوری اسلامی را محقق کنیم، به طوری که برای تک‌تک مردم این سرزمین نقش تعیین کنیم و شرکت‌ها را بیاوریم.
رزم حسینی در پایان از رئیس جمهور به خاطر انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت افزایش اختیارت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، انقلاب هم نبود» و من هنوز بر این باور هستم که اگر سپاه نبود. انقلاب نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار