کد خبر: ۵۶۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 07 February 2018
تابناک / هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا پیگیری می‌شود که سایپا میزبان ذوب‌آهن است و استقلال هم درتهران میزبان تیم سپیدرود رشت است.
 
در اولین دیدار که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی شاگردان شفر میزبان شاگردان علی کریمی است. استقلال هفته گذشته پس از ۱۱ هفته شکست ناپذیری، مقابل ذوب‌آهن شکست خورد .شفر اگر قصد کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر را دارد باید مقابل سپیدرود به پیروز برسد.آبی‌پوشان به تازگی دو بازیکن جدید خارجی به نام‌های بویان نایدنوف و مامه بابا تیام جذب کردند تا قدرت خودشان را در خط حمله افزایش دهند. در این دیدار داریوش شجاعیان یکی از مهره‌های کلیدی شفردر هفته‌های اخیر و ساناک مربی استقلال محروم هستند.
اما در مقابل علی کریمی که این روزها حاشیه هایش سروصدای زیادی داشته باید به مصاف استقلال برود.هر چند کریمی توانسته در این چند بازی جایگاهش را بهبود بخشد اما قطعا کسب امتیاز برای او در این بازی بسیار با ارزش خواهد بود. توحید غلامی هم تنها محروم سپیدرود در این دیدار است.در حال حاضر استقلال با ۳۲ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد و سپیدرود با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم جای گرفته است. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال تمام شد.
وینفرد شفر درباره بازی تیمش برابر سپیدرود گفت: خوشحالم که فردا علی کریمی را می بینم. او در دبی شاگرد من بوده و در بایرن مونیخ و شالکه بازی کرده است. فقط یک مقدار دیر از فوتبال امارات به آلمان اضافه شد. وقتی به سن 26 سالگی بروی به فوتبال آلمان کار کمی سخت می شود. علی کریمی بازیکن بسیار خوبی بود. فردا بازی راحتی نداریم . آنها خیلی خوب خواهند جنگید با تیم ما. به بازیکنان هم گفته ام که این بازی مثل فینال است چرا که هفته بعد باید با الریان قطر بازی کنیم. همه باید بدانند که بعد از شکست در بازی قبلی می خواهیم برگشت خوبی داشته باشیم. ما توانستیم با یک کار گروهی دو بازیکن را به خدمت بگیریم. با اینکه خیلی از افراد به بازیکنان مد نظر ما می گفتند که به ایران نیایند اما من خودم به این بازیکنان گفتم مشکلی نیست. اگر بود که من الان تهران نبودم. به آنها گفتم بیایید و ببینید که تهران چقدر شهر خوبی است. باید با این بازیکنان کار کنیم تا به شرایط مسابقه برسند.  ما برای هر بازی نگاه می کنیم ببینم با توجه به موقعیت تیم حریف کدام بازیکن می تواند مفیدتر باشد. در بازی نیمه نهایی جام حذفی یک بازیکن عراقی تیم حریف داشت که قبلا هم برای استقلال بازی کرده بود. ما اگر می توانستیم این بازیکن را مهار کنیم چند درصد شانس بیشتری برای پیروزی داشتیم. به همین خاطر بازیکنی می خواستیم که بتواند او را بدون خطا مهار کند. این طبیعی بود که همه بازیکنان تجربه بازی کردن در چنین شرایطی را نداشتند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم روزبه چشمی کنار او بازی کند. تصمیم من درست بود و ما توانستیم این بازی را ببریم. فرشید باقری هم می تواند با همین شرایط در فینال بازی کند. فوتبال یک بازی گروهی است. وقتی بازیکنی نتواند بپذیرد که روی نیمکت بنشیند باید برود تنیس بازی کند چرا که یک مقابل یک است و نیمکت نشین ندارد. کسی که تصمیم گیرنده اصلی است من هستم. در مورد فرشید باقری و امید من تصمیم می گیرم. همانطور که در مورد دروازه بان ها هم تصمیم خواهم گرفت.
در دیگر دیدار همزمان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه پاس قوامین سایپا میزبان ذوب‌آهن است.هر دو تیم در چند بازی گذشته خود نتایج خوبی گرفته اند.شاگردان علی دایی در پنج دیدار اخیر این تیم صاحب سه پیروزی و دو تساوی شدند تا نشان دهند که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند.
ذوب‌آهن در هشت دیدار اخیرش صاحب هفت پیروزی و یک تساوی شده که شش پیروزی آن پیاپی است .شاگردان قلعه نوعی اگر مقابل سایپا پیروزی از زمین بازی بیرون بیاید، با رکورد هفت پیروزی پیاپی پیکان در این فصل برابری می‌کند تا خودش را برای رکورد شکنی آماده کند. در این دیدار وحید محمدزاده از ذوب‌آهن محروم است .در حال حاضرسایپا با ۳۵ امتیاز در رده چهارم و ذوب‌آهن با ۳۸ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به فولاد در رده دوم جدول‌ رده‌بندی قرار گرفتند.. دیدار رفت این دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
علی دایی درباره بازی سایپا با ذوب آهن گفت: با تیمی بازی داریم که در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی کسب کرده است ولی با تمام احترامی که برای ذوب آهن قائلم، به سه امتیاز فکر می کنیم. مطمئنا بازی سختی داریم ولی نمی خواهیم روند بردهایمان را از دست بدهیم. بازی فردا حکم فینال را دارد. فاصله ما با ذوب آهن سه امتیاز است و اگر ببریم خودمان را به ذوب آهن می چسبانیم. بازی فردا از ۶ امتیاز هم گذشته است. بازی حساسی است.  او از نظر فنی توانایی بالایی دارد و جزو بازیکنان با اخلاق و خوب است و جایش را راحت بین بازیکنان دیگر باز کرده است. این بازیکن حرفه ای تمرین می کند. در هفته های اخیر گل آنچنانی دریافت نکرده ایم. سعی کرده ایم دفاع را از جلو شروع کنیم. همین باعث شده تیم های حریف به ما درست فشار نیاورند. مطمئن باشید فردا می رویم که برنده باشیم و گل هم نخوریم. من کار خودم را انجام می دهم و به هیچ عنوان سعی نکرده ام داور را تحت تاثیر قرار بدهم. ما از حقمان دفاع کرده ایم و این یک چیز طبیعی است. کجای دنیا دیده اید یک مربی ساکت باشد؟ همه دارند اعتراض می کنند! این جزئی از زیبایی های فوتبال است! شما ربات نیستید که عکس العمل نشان ندهید. ما چند مسابقه است که نه به داوری کاری داریم و فقط کار خودمان را انجام می دهیم. خیلی اوقات از داور ناراضی بودیم ولی با سوت داور همه چیز تمام شده است. بر اساس مسابقه ای که در داخل خانه یا خارج خانه داشته باشیم و باتوجه به نقاط ضعف و قوت حریف برنامه ریزی می کنیم. مدافعان کناری در حمله اضافه می شوند ولی زیاد این کار را نمی کنند. شاید امید خالدی نفوذ بیشتری دارد چون از او این برنامه را خواسته ایم. موقعی که می توانم از قلی زاده و ترابی استفاده کنم، همین کار را می کنم. روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده ایم. امسال با این همه تغییراتی که داشتیم به بالای جدول نزدیک می شویم. مهم است که با یک تیم جوان و جدید این پیشرفت را داشته باشیم. تلاش می کنیم سهمیه آسیایی را بگیریم.
امیر قلعه‌نویی هم درباره بازی ذوب‌آهن برابر سایپا گفت: بازی با استقلال به تاریخ پیوست و فکر کنم سخت‌ترین بازی ما فرداست. سایپا تیمی فیزیکی و درگیرشونده است که فضای کمی به حریفانش می‌دهد. این دیدار قطعاً یکی از بازی‌های سخت ما در لیگ برتر است. تیم ما هم خداراشکر روند خوبی را طی می‌کند و هم بازیکنان تعویضی و هم کسانی که در زمین ثابت بازی می‌کنند به تیم کمک می‌کنند. برخلاف نیم‌فصل نخست که نیمکت خالی داشتیم الان شرایط‌مان خوب است. نمی‌دانم شرایط زمین بازی چطور است، اما اگر فردا زمین اجازه دهد فکر می‌کنم بازی خوبی را شاهد باشیم.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶
استقلال تهران- سپیدرود رشت- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶
حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – علی صفایی - حسین نجاتی
سایپا تهران - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه پاس قوامین- ساعت ۱۶
اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمدی – محمد عطایی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدجواد تقی پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار