ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در مقابل اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه خدمات بهداشت عمومی بریتانیا ورشکسته و از کار افتاده استواکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۶۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 06 February 2018

به گزارش تابناک : «ترزا می»، در مقابل اظهارات «ترامپ» مبنی بر اینکه خدمات بهداشت عمومی بریتانیا ورشکسته و از کار افتاده استواکنش نشان داد. نخست‌وزیر بریتانیا که همواره به دلیل نحوه مدیریت خدمات بهداشت عمومی این کشور با انتقاداتی جدی مواجه است مجبور به دفاع از عملکردش شد و به این مطلب اشاره کرد که این خدمات اخیرا برای دومین بار به عنوان ایمن ترین و کاملترین سیستم جهان شناخته شده است.

اخیرا جرمی هانت، وزیر بهداشت بریتانیا با انتقاد از اظهارات ترامپ گفته بود که خدمات بهداشت عمومی بریتانیا سیستمی است که در آن مردم بدون توجه به میزان حساب بانکی‌اشان مورد توجه و مراقبت قرار می‌گیرند.

پس از انتقادات ترامپ درمورد خدمات بهداشتی بریتانیا، سخنگوی ترامپ در پیامی توییتری نوشت: نخست‌وزیر به داشتن خدامت بهداشت عمومی که رایگان ارائه می‌شود افتخار می‌کند. بودجه خدمات بهداشت عمومی بالاترین رکورد را داراست و با 2.8 میلیارد پوند اولویت بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اعلام کرد که هانت به نمایندگی از دولت بریتانیا آن اظهارات را مطرح کرده بود. هانت گفته بود: خدمات بهداشت عمومی ممکن است ایراداتی داشته باشد اما افتخار میکنم در کشوری هستم که مبدع پوشش جهانی است که در آن همه مردم بدون توجه به گردش حساب بانکی مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار