در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بررسی لایحه درآمد شهرداری تهران از طریق فروش اموال موجب توهین عضو شورا به نماینده شهردار شد.
کد خبر: ۵۶۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 06 February 2018

در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در بخش درآمد و منابع مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی این لایحه فروش اموال شهرداری تهران به صورت منقول و غیرمنقول در بخش درآمدها مطرح شد که ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: معترض فروش اموال شهرداری تهران هستیم و هرگونه سودآوری و بهره‌برداری از املاک غیرمنقول را موافق نیستیم و موافق حذف این بند هستم.

در ادامه سالاری عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده موافق فروش اموال شهرداری تهران نیستم و در سال‌های گذشته نیز این اقدام صورت می‌گرفته که موجب شده شهر با چنین وضعیتی مواجه شود.

در ادامه حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر درباره این لایحه نیز اظهار داشت:‌ فروش ملک، سرمایه‌گذاری است.

سالاری در پاسخ به رسولی گفت: معنی سرمایه‌گذاری را هم فهمیدیم.

در ادامه بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت:‌اگر قرار است اموال ارزشمندی فروش برود لیست این اموال را ارائه دهند.

وی ادامه داد:‌ راهبرد اساسی ما کوچک‌سازی شهرداری است و این همه اموالی که نمی‌توانیم از آنها کسب درآمده داشته باشیم به چه کاری می‌آید ما باید به سمت سبک کردن شهرداری پیش برویم.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ دارایی‌ها را که ترشی نمی‌اندازند بلکه تبدیل به احسن می‌کنند.

در ادامه سالاری گفت: قبلا هم دارایی‌های شهر فروخته می شد.

هاشمی در پاسخ به سالاری اظهار داشت: عیبی ندارد ایشان هم می‌تواند کار خوب کرده باشد.

سپس در ادامه جلسه، پندار نماینده شهرداری تهران از فروش اموال شهرداری تهران در راستای مشارکت و سرمایه‌گذاری صحبت کرد که مورد نقد سالاری قرار گرفت و سالاری خطاب به پندار گفت با همین بودجه نویسی مصوبات را از شورا گرفتید و همه املاک شهر را فروختید و تهاتر کردید.می‌خواستید به فروش شهروند و شهر آفتاب برسید که شورای پنجم سر کار آمد.

سالاری ادامه داد: شما دروغگو هستید و دوره‌های قبل هم دروغ می‌گفتید.

در ادامه هاشمی ریاست شورا گفت: امروز این موارد از صحن شورا توسط تلویزیون پخش می‌شود. سرمایه‌گذاری مفهوم آن این است که اگر شهرداری ملکی را دارد برای اداره بهتر شهر بفروشد.

در ادامه رسولی خطاب به سالاری گفت: این سه ردیف تبدیل دارایی‌های مرده شهرداری یا دارای کمترین بهره‌وری به وضعیت مطلوب است.

وی افزود: این اقدام نه تنها فروش نیست بلکه ایجاد ارزش افزوده است.این موضوع فقط نظر شهرداری نبوده است و از این سه ردیف به شهردار کمک می‌کنیم.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ضمن انتقاد به نحوه گفتار در شورای شهر،‌گفت: نباید خارج از عرف صحبت کنیم چرا که نه در شأن شورا است و نه در شأن شهرداری تهران و باید در نحوه بیان‌مان مواظبت کنیم.

در ادامه محسن هاشمی از نماینده شهرداری بابت توهین یک عضو شورا عذرخواهی کرد.

به گزارش فارس، در نهایت پیشنهاد هرگونه فروش اموال شهرداری تهران از لایحه بودجه سال 97 رأی نیاورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار