رییس اتحادیه هتلداران استان گفت: مسئولان باید برای افزایش ماندگاری زائران فکری کنند و مساله کاهش اقامت مسافران در مشهد بسیار جدی است.
کد خبر: ۵۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 06 February 2018

به گزارش تابناک : محمد قانعی با بیان اینکه هتل‌داری در مشهد اصلا توجیه اقتصادی ندارد، افزود: در حال حاضر بعضی از هتل‌ها تعطیل شده‌اند، همچنین برخی از هتل‌ها آماده بهره‌برداری هستند اما افتتاح نمی‌شوند چون صاحبان آنها می‌گویند بسته بودن هتل‌شان به صرفه‌تر است.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌مسافرها در مشهد گفت: فعالیت این بخش از اقامتگاه‌ها تبعات فراوانی دارد و مشکلات زیادی را برای زائران به وجود می‌آورد، این اقامتگاه‌ها دارای مشکلاتی در حوزه اقتصادی، مسائل ایمنی و رعایت استانداردها و مسایل اجتماعی و اخلاقی هستند و به واحدهای اقامتی رسمی آسیب می‌زنند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه مشهد از نظر میزان ساخت و ساز در حوزه هتل‌ وضعیت خوبی دارد، اما در صورتی که کاهش اقامت ادامه یابد سرمایه‌گذار سرخورده می‌شود و ممکن است مجبور شود تغییر کاربری دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید از هتلداران حمایت کند، تاکید کرد: مسئولان باید برای افزایش ماندگاری زائران فکری کنند، مساله کاهش اقامت مسافران در مشهد بسیار جدی شده و میزان اقامت به کمتر از دو روز رسیده است که علت عمده آن به این موضوع برمی‌گردد که ما نتوانستیم وقت مسافران را در مشهد پر کنیم و مسافر پس از اقامت کوتاه‌مدت در مشهد خسته می‌شود.

قانعی گفت: میانگین اقامت در برخی از هتل‌ها در حال حاضر کمتر از دو روز است، میانگین اقامت هتل‌ها اصلا به چهار روز نرسیده و این سخن مسئولان استانی که میانگین اقامت در مشهد افزایش یافته برای هتل‌داران جای سوال است و ما با جرات می‌گوییم که میانگین اقامت در هتل‌ها کم شده است.

وی ادامه داد: نگاه نسل جوان در سفر به مشهد، فقط به زیارت خلاصه نمی‌شود و دیدگاه نسل فعلی مانند گذشتگان نیست. باید تنوع خدمات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در مشهد توسعه یابد و در صورتی که روند فعلی ادامه یابد قطعا نسل جوان سرخورده خواهد شد و این موضوع تبعات فراوانی دارد.

رییس اتحادیه هتلداران استان گفت: بارها بر راه‌اندازی تله‌کابین و شهرک تمدن‌ها و ایجاد فضاهای نشاط‌آور در مشهد تاکید کردیم و حدود ده سال پیش در کارگروه گردشگری استان، مطرح کردیم که ایجاد شهرک تمدن‌ها می‌تواند ماندگاری زائران را افزایش دهد که متاسفانه هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشد.

وی افزود: کشورهایی همچون امارات با برپایی شهرک‌ تمدن‌ها دوبار در سال، گردشگران زیادی را به کشور خود جذب می‌کنند، این شهرک‌ها تمدن‌های مختلفی از جمله تمدن کشورهای عربی، ژاپنی، آمریکایی و ... را عرضه می‎کنند.

 

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار