کد خبر: ۵۵۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 30 January 2018

تابناک / فرمانده انتظامي استان از افزایش 23 درصدي كشف پرونده هاي اينترنتي در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار "محمدرضا اسحاقی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با بيان اينكه پرونده هاي ورودي حوزه فتا در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزايش داشته است، گفت: هتک حيثيت و نشر اکاذيب 39درصد، مزاحمت اينترنتي 21 درصد، برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب هاي بانکي 17درصد، سایر جرایم( قمار بازی، تهدید و اخاذی و ... ) 23درصد، مهمترين جرايم سايبري استان در سال جاری هستند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب هاي شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: كلاهبرداري رايانه اي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وي با تاكيد بر اينكه كشف پرونده هاي اينترنتي گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزايش داشته است، خاطرنشان كرد: 77درصد متهمانی که به دستگاه قضائی معرفی شده اند را مردان و 23 درصد زنان تشكيل مي دهند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ميانگين سني متهمان اينترنتي گيلان تا 17 سال 2 درصد، 18 تا 35 سال 63درصد، 36 تا 45 سال 20درصد و 46 سال به بالا 15درصد است، اظهار داشت: 42درصد بزهكاران اينترنتي که به دستگاه قضائی معرفی شده اند، داراي تحصيلات عالي دانشگاهي بودند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه شهروندان بايد در انتخاب پيام رسان هاي بيگانه و استفاده از خدمات آن ها، امنيت اطلاعات شخصي را جدي بگيرند، افزود: شهروندان در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب، تقواي رسانه اي را رعايت کنند.

سردار اسحاقی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهاي پيام رسان ايراني از سوي شهروندان و لزوم دقت مردم در دوستي ها در فضاي مجازي از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار