رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: بیست و یکمین جشن ازدواج دانشجویی با حضور زوج‌های دانشجویی در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 29 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های‌ استان که با حضور رؤسای دانشگاههای اردبیل برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل میزان بیست و یکمین مراسم و جشن ازدواج دانشجویی می‌شود که تاکنون حدود 128 زوج دانشجویی برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به فرصت زوج‌های دانشجویی برای ثبت‌نام و شرکت در این مراسم گفت: دانشجویان می‌توانند تا 30 بهمن جهت شرکت در این مراسم به سایت مدنظر مراجعه و نام‌نویسی کنند که زوج‌هایی که تاریخ عقدشان بین یکم مهرماه سال گذشته تا یکم دی‌ماه امسال بوده مجاز به ثبت نام در این سایت و شرکت در این آئین هستند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان اردبیل تصریح کرد: اهداف برگزاری این مراسم معنوی و مراسم ازدواج دانشجویی ترویج امر ازدواج ساده، کم هزینه،آسان، ترغیب و تشویق دانشجویان به تشکیل زندگی و فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه در جامعه است.

حسنی با تاکید بر اینکه اجرای کارگاه‌های آشنایی با زندگی سالم و سبک زندگی ایرانی اسلامی می تواند نقش بسزایی در ترویج زندگی سالم در جامعه داشته باشد، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها با موضوعات ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای زوجهای دانشجوست که در حال‌حاضر به صورت مداوم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به سنگین بودن مخارج ازدواج در جامعه بیان کرد: مراسم ازدواج دانشجویی نمونه خوب و الگویی مناسب برای خانواده‌هاست تا آنها با فراهم کردن بسترهای لازم شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند که در تلاش هستیم با برگزاری چنین مراسمی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باشیم.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان اردبیل همچنین در مورد تسهیلات ازدواج دانشجویی اظهار کرد: انجام مراسم در کنار حرم نورانی امام رضا(ع) که به نوعی ماه عسل نیز محسوب می‌شود در کنار برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و ایرانی از جمله عواملی است که زوج‌های دانشجو می‌توانند با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی مطرح شده زندگی خود را از اساس با معرفت الهی آغاز کنند.

حسنی گفت: الگوگیری از سیره ناب حضرت زهرا(س) و زندگی مشترک آن بانوی بزرگوار با حضرت علی(ع) می‌توان راه نجاتی برای زندگی‌های مشترک امروزی باشد چرا که متاسفانه امروزه با افزایش سطح توقعات زوجین از هم برخی معضلات از جمله گسست خانوادگی در جامعه نیز به شدت افزایش یافته است و نیاز است تا با معرفی اینچنین سیره‌هایی از رشد این ناهنجاری‌ها جلوگیری به عمل آورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار