در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی و فرماندار نیشابور، سید عباس حسینی به عنوان شهردار نیشابور معرفی شد.
کد خبر: ۵۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 01 July 2015
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در مراسم معارفه و تکریم شهرداران جدید و سابق نیشابور در فرهنگسرای وکیلی این شهرستان اظهار داشت: نیشابور شهر علم و ادب فرهنگ و هنر است که تاریخ تمدن آن و سابقه‌ای تاریخی آن به عنوان یک نگین درخشان نه تنها در استان بلکه کشور می‌درخشد که از درخشش آن علم و فرهنگ ادب تاسی می‌گیرد.

حسین علوی‌مقدم ادامه داد: باید مسئولان شهرستان با کار تیمی و تلاش جدید از این فرصت بهره گیرند زیرا شرایط نیشابور نسبت به شهرهای همجوار بسیار خوب است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با مدیران شهرداری و شوراها گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید خدمت بی‌منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با سه نکته تسهیل، تکریم و تسریع اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبری توجه به مسائل فرهنگی شهر است، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید در شهر اسلامی روح دیانت و اخلاق اسلامی در فضای شهر حاکم باشد.

وی تصریح کرد: نخستین موضوع که باید به ان توجه کرد هویت اسلامی است که حلقه مفقودی است که به آن توجه نشده است و باید در معماری و سبک زندگی و در راستای ارائه خدمات منطبق به دین و دینداری حرکت کرد.

در ادامه شهردار جدید نیشابور با بیان اینکه آنچه در این 35 سال آموخته‌ام با خود به نیشابور آورده‌ام، گفت: در حوزه درآمدی شهرداری 140 میلیارد تومان بودجه بسته شده است که این بودجه هم‌اکنون به صورت پیش‌نویس است لذا بهتر است بودجه شهرداری نیشابور 600 میلیارد تومان باشد.

سید عباس حسینی ادامه داد: اعتقاد دارم که باید بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری 75 به 25 درصد باشد که امیدوارم این امر در نیشابور محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: باید درآمدهای پایدار در نیشابور ایجاد شود لذا اگر از هزینه‌های غیر ضروری پرهیز کنیم در پایان سال با کسری بودجه روبه رو نمی‌شویم و در این راستا باید راندمان کار افزایش یابد.

شهردار نیشابور گفت: تمام سازمان‌های تابع شهرداری باید خودکفا باشند.

حسینی دیگر برنامه‌های خود را جذب نیروهای متخصص در هسته مرکزی شهرداری نیشابور دانست و گفت: باید نیروهای شهرداری را تخصصی کنیم، همچنین ضروری است در شهرداری بحث برون‌سپاری انجام شود.

وی با اشاره به جناح‌بندی‌های سیاسی در کشور گفت: بنده اهل هیچ جناحی نیستم و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم که این خط و خطوط ‌ها در شهرداری نیشابور حاکم شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از عقب ماندگی شهر نیشابور از اصل خویش گفت: فرهنگ گفتمان شهری ما تغییر کرده است، باید این تغییر را بازگردانیم و یک شهر فرهنگی و تاریخی بسازیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات محمدحسن زرندی شهردار سابق نیشابور تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار