با حضور استاندار کرمان در جنوب این استان، در روز چهارشنبه 4 بهمن چند طرح صنعتی و عمرانی افتتاح گردید، همچنین جلسه شورای اداری در جیرفت برگزار شد و مسؤلان شهرستان¬های جیرفت و عنبرآباد به بیان درخواست¬ها و شرایط این منطقه پرداختند.
کد خبر: ۵۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۳ 27 January 2018

در جلسه شورای اداری، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری امام جمعه جیرفت با اشاره به پتانسل های و زیرساخت های جنوب کرمان توسعه و توجه همه جانبه منطقه را خواستار شد.

نام بردن از داشته های تاریخی و منابع  کشاورزی و نیروی انسانی از نکاتی بودند که توسط امام جمعه جیرفت بیان شد.

مثبت ارزیابی کردن شاخص های امنیتی در جنوب از دیگر نکات بیان شده توسط امام جمعه جیرفت بود.

احمد امینی روش فرماندار جیرفت ،بزرگترین سرمایه جنوب و جیرفت رااتحاد و همدلی دانست.

راه اندازی  گمرک جیرفت نیز از خبرهای خوشحال کننده ای بود که بیان شد.

بازاریابی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه­ها توسط فرماندار جیرفت بیان شد.


جایگاه میراث فرهنگی با توجه به داشته های باستانی و تاریخی و لزوم توجه به این مقوله مورد تأکید قرار گرفت.

تسریع در  احداث راه آهن و گازرسانی به مناطق کوهستانی و همچنین تقاضای  برخورداری 162 روستا از آب آشامیدنی سالم از جمله مواردی  است که توسط فرماندار جیرفت مورد درخواست قرار گرفت.

رزم حسینی، استاندار کرمان در جمع مدیران بر لزوم اتحاد ، دوری از سیاسی کاری و و عدم اتکاء  به دولت در بسیاری از امور اقتصادی تأکید کرد.

وی افزود ،سند اینده جیرفت چیز دیگری و جیرفت آینده چیز دیگری است!!

 اگر می خواهید جیرفت پیشرفت کند و موفق شود سیاست را رها کنید و طوری عمل نمائید که فرزندان آینده شما را به نیکی یاد کنند. به پول دولت چشم ندوزید اعتماد مردم را جلب کنید تا پول هایشان را صرف خرید اوراق و مشارکت های مفید بکنند!

طبعا، دولت،  مسؤل اصلی رسیدگی به مشکلات و تأمین کننده زیرساخت­ های لازم ازجمله امنیت، تسهیلات حمل و نقل و ... است و تازمانی که مشکلاتی نظیر قاچاق کالا، قاچاق مواد مخدر و معدنی و همچنین عدم وجود راه­ های حمل و نقل ارزان و مطمئن وجود داشته باشد نمی­ توان از مردم انتظار سرمایه­ گذاری و تولید داشت. هرچند در زمینه زیرساخت­ ها اقداماتی انجام شده و یا در دست انجام است ولی مطمئنا باید اقدامات بیشتری صورت گیرد. ازجمله احداث خطوط ریلی و گازرسانی است که استاندار کرمان در این سفر، از تصویب اعتبار برای خط ریلی جیرفت خبر داد و گفت: مطالعات آن تمام شده و به‌زودی عملیات اجرایی خط ریلی جیرفت آغاز می‌شود.

رزم حسینی در سفر به شهرستان جیرفت از پروژه­های درحال اجرای شهرک­ های صنعتی شماره یک و دو این شهرستان بازدید و اولین کارخانه تولید درب­های روکش­دار pvc این منطقه را افتتاح کرد.

در ادامه سفر  استاندار کرمان به جنوب استان، عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای بلوک، عنبرآباد و فاز اول شبکه توزیع شهر جیرفت و 156 روستا با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان؛ پروژه گازرسانی به جیرفت شامل 100 کیلومتر شبکه و 7446 عدد انشعاب می باشد.
پروژه گاز رسانی به شهر عنبرآباد نیز شامل 547 کیلومتر شبکه، 21 کیلومتر خط تغذیه و 11 هزار و 458 عدد انشعاب است.
هم چنین پروژه گازرسانی به شهر و روستاهای بلوک شامل 22 کیلومتر خط تغذیه، 235 کیلومتر شبکه و 9 هزار و 807 عدد انشعاب است.
لازم به ذکر است: با اجرای این پروژه های گازرسانی، 75 روستا در بلوک و 81 روستا در عنبر آباد از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان ، هدف استاندار کرمان از این بازدیدها، بررسی روند مسائل و مشکلات پروژه ها و طرح این مشکلات در نشستی در مرکز استان با مسئولان مربوطه و تلاش برای حل این مشکلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار