طبق توافق اولیه؛
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق توافق اولیه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، شهرداری مشهد پیشخوان آرامگاه فردوسی را به مدت 25 سال تحویل می‌گیرد تا به فضای بغرنج و نابسامان منطقه توس و اطراف آرامگاه رسیدگی کند. 
کد خبر: ۵۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 24 January 2018

Image result for ‫آرامگاه فردوسی‬‎

به گزارش تابناک رضوی؛ امیر شهلا اظهار کرد: طبق توافق اولیه که با اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی انجام گرفت، شهرداری 8 هکتار از منطقه جلوخان مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی را تحویل می‌گیرد که این 25 سال از زمان عقد قرارداد نهایی آغاز می‌شود.


رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به زودی این توافق انجام می‌گیرد اکنون تنظیم جزئیات قرارداد توسط کارشناسان در حال انجام است و به زودی به امضای دو طرف می‌رسد.


وی خاطرنشان کرد: درنظر گرفتیم که برای منطقه توس طرح تفصیلی تدوین کنیم، این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاری که با این اداره همکاری می‌کند آماده خواهد شد. طرح تفصیلی چگونگی توسعه و سرمایه گذاری در منطقه توس را مشخص می‌کند. 


شهلا بیان کرد: این قرار داد در حوزه منطقه تاریخی توس است که شامل مقبره امام محمد غزالی، بنای هارونیه و تپه‌های باره توس که دارای جاذبه تاریخی و گردشگری بالایی هستند می‌شود. امیدواریم که جاذبه‌هایی در خور شان این منطقه و حکیم ابوالقاسم فردوسی در این منطقه ایجاد شود.


وی ادامه داد: با این اقدام امیدواریم جاذبه‌های گردشگری خوبی در این منطقه ایجاد و فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری تعریف شود، تا عمران و آبادانی شهر تاریخی توس را به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار