رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال ۹۵ در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله عملیاتی نشد.
کد خبر: ۵۵۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 23 January 2018

به گزارش تابناک : ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اظهارنظر دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد، گفت: درباره حذف کنکور بار‌ها صحبت کرده‌ایم؛ ما مخالفتی با حذف کنکور نداریم، ولی این پروسه باید در چارچوب قانون و به صورت عدالت محور اجرا شود.

وی افزود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال ۹۵ در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله از سوی آموزش و پرورش عملیاتی نشد و در قانون اینگونه مطرح شد که آزمون نهایی آموزش و پرورش در برخی دروس برگزار شود.

خدایی گفت: با توجه به اینکه آموزش در شهر‌ها و روستا‌ها و مدارس دولتی و غیرانتفاعی متفاوت است، ما نمی‌توانیم ملاک ارزیابی کنکور را بر اساس نمره امتحانی هر مدرسه قرار دهیم، زیرا این کار خلاف عدالت است و باید آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون‌های آموزش و پرورش در سال سوم دبیرستان استاندارد است و در کنکور هم تاثیر دارد، ولی براساس قانون باید در تمام سال‌های دبیرستان چنین آزمونی برگزار شود که بتوانیم نمره آن را ملاک ارزیابی کنکور قرار دهیم.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار