مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای کلانشهر مشهد در پنج منطقه امروز سوم بهمن در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 23 January 2018

به گزارش تابناک : حمید صالحی روز سه شنبه افزود: ایستگاه خیام شمالی با 115، سرافرازان با 112، شهید کریمی با 104، الهیه با 103 و چمن با 102 پی.اس.آی مناطق آلوده امروز در شهر مشهد هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت تداوم تخلیه آلاینده ها کیفیت هوا در ایستگاههای شهید مفتح و امامیه نیز تا ساعاتی دیگر وارد وضعیت هشدار می شود.
وی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا اعلام و بیان کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
همچنین طبق دستورالعمل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز فعالیتهای ورزشی و بیرون از کلاس برای دانش آموزان به دلیل آلودگی هوا انجام نمی شود.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار