معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم خرید تضمینی شیر در این استان به حداقل میزان ممکن رسیده زیرا خرید شیر مازاد از دامداران با هدف تنظیم بازار انجام می شود و این مهم به خوبی محقق شده است.
کد خبر: ۵۵۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 23 January 2018

به گزارش تابناک : جعفر حاجی مجتهد روز سه شنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار تن شیر مازاد از دامداران در خراسان رضوی خریداری شده است. هم اکنون خرید شیر به حداقل ممکن رسیده و حجم آن ماهانه در حد 50 تن است.
وی ادامه داد: تا دو هفته پیش روزانه 200 تن شیر مازاد خریداری می شد که شاهد تاثیرات مثبت این خرید و تعادل در قیمت این محصول در بازار هستیم. هر کیلوگرم شیر مازاد با شرایط کیفی و بهداشتی اعلام شده به دامداران به نرخ 13 هزار و 500 ریال خریداری می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شیر خریداری شده از دامداران به شیر خشک تبدیل می شود و علاوه بر مصرف داخلی بخشی از آن صادر می شود. تاکنون 1600 تن شیر خشک از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است.
وی خراسان رضوی را دارای رتبه دوم تولید شیر در کشور اعلام و بیان کرد: سالانه 935 هزار تن شیر در این استان تولید می شود.
خراسان رضوی دارای پنج هزار واحد گاوداری مجوزدار و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد شامل گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد این استان 320 هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع 14،6 میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور تولید می کند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار