مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طبق آمار ۸ وقف جدید توسط ۱۰ واقف نیک‌اندیش در حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۵۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 23 January 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمد احمدزاده صبح سه شنبه در همایش مهر تندرستی و تجلیل از پرستاران واقف در مشهد با اشاره به اینکه واقفان زیادی در عرصه‌های مختلف نام خود را جاودانه کردند که یکی از آنها در عرصه وقف سلامت فعال بودند، اظهار کرد: برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی بوده و حفظ بقاء، پایداری و نشاط جوامع مستلزم به‌کارگیری و رعایت اصول و قواعد بهداشتی است .

وی افزود: هرچه‌قدر که در جهت ارائه خدمات و آموزش‌های بهداشتی و نکات ایمنی فعال‌تر باشیم به همان نسبت آسایش، رفاه عمومی و امنیت جامعه گسترش می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به وقف‌های به ثبت رسیده در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان، بیان کرد: طبق اعلام مسئولان تنها ۲۵ درصد نیازهای حوزه بهداشت و درمان از سوی دولت قابل تامین است و در تحقق ۷۵ درصد دیگر  نیازمند مشارکت‌های مردمی است .در خراسان رضوی ۱۸۰ موقوفه با این موضوع به ثبت رسیده است و بیشترین خدمات درمانی را در مراکز درمانی موقوفه‌ای شاهد هستیم که این خدمات رایگان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مراکز درمانی موقوفه‌ای حمایت شده می‌توان به درمانگاه عبدالله رضوی سوران شاندیز، بیمارستان منتصریه مشهد، بیمارستان دارالشفاء قمربنی‌هاشم(ع) نیشابور و  بیمارستان ۲۲ بهمن گناباد است.

احمدزاده اضافه کرد: تعداد بهره‌مندان از موقوفات دارو و درمان شامل ۱۰ هزار و ۱۱۲ نفر دارو، ۷۳۰۸ نفر در پزشک عمومی، ۶۸۶۷ نفر در خدمات پرستاری، ۱۶۶۱ نفر در دندانپزشکی، ۳۴۷ نفر در آزمایشگاه، ۲۱۳ نفر در رادیولوژی، ۱۸۳ نفر در سونوگرافی و ۳۹ نفر در بستری بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون تعداد ۸ وقف جدید توسط ۱۰ واقف نیک‌اندیش در حوزه بهداشت و درمان در استان به ثبت رسیده است، گفت: این موقوفات ثبت شده شامل ۳ وقف در مشهد، ۲ وقف در بردسکن، یک وقف در سبزوار، یک وقف در کلات و یک وقف در جوین بوده است و این موقوفات به ثبت رسیده با نیاتی همچون کمک به بیماران صعب‌العلاج، جانبازان، معلولان و بیماران بی‌بضاعت، امور زیربنایی و تجهیزات پزشکی، احداث دارالشفاء و ساخت مراکز درمانی و اورژانس بوده است.

احمدزاده بیان کرد: ما می‌خواهیم که بسیاری از مشکلات با پول حل کنیم که این امر شدنی نیست و باید نگاهمان به وقف در عرصه‌های مختلف همچون علم‌وفناوری، قرآن، عترت و نماز، اشتغال، بهداشت و درمان و  ازدواج  باشد.

شایان ذکر است در این مراسم از موسی‌الرضا آدینه‌پور، علی‌اکبر درحی، بی‌بی سهیلا شجاعی، مریم تورچی، فاطمه مومن، منیره ماه‌روئی، محبوبه جاودانی، عفت مهری، فاطمه بحرینی، شیرین قاضیانی، مرضیه عماری، سپینوش سجادی، زهره زرقانی و سوری برزگر ۱۴ نفر از پرستاران واقف که در مراکز درمانی موقوفه‌ای خدمت می‌کنند به نمایندگی از جامعه پرستاران با اهدای هدایایی ارزنده تقدیر شد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار