قراردادی که باشگاه استقلال با شفر منعقد کرده دقیقا با شروط محکمی روبه‌رو است و اگر این مربی آلمانی نتواند به قهرمانی جام حذفی برسد یا از راه لیگ سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد، بی‌شک عذرش خواسته خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 23 January 2018
به گزارش تابناک : مدیران باشگاه برای اینکه استقلال پس از سال‌ها به موفقیتی دست یابد و به جام برسد بندهایی در قرارداد فی‌مابین با شفر گذاشته‌اند تا شاید ناکامی‌های چند ساله خاتمه یابد. گرچه اخیرا سعی شده این شروط مخفی نگه داشته شود اما واقعیت این است که بر اساس مستنداتی که از قرارداد شفر در دست است این مربی راهی جز قهرمانی در جام حذفی ندارد. استقلال خیلی بعید است که با این روند در لیگ به نقطه قابل توجهی برسد. مگر اینکه پارس را در تهران شکست بدهد تا روزنه‌های امید برای رسیدن به سهمیه از راه لیگ نیز زنده بماند.

برای باشگاه استقلال جای تعجب داشته که ایران ورزشی 2 روز پیش از قول وینفرید شفر نوشته ادامه همکاری‌اش با این باشگاه به قهرمانی در جام حذفی بستگی دارد در حالی که عینا در قرارداد مرد آلمانی همین نکته نهفته شده است. باشگاه استقلال در بیانیه‌ای که 2 روز پیش صادر کرد این جملات را نوشت: «روزنامه ایران ورزشی در موضوعی دیگر از قول وینفرید شفر سرمربی استقلال اعلام کرده که بحث ادامه کار این مربی برای فصل آینده منوط به قهرمانی جام حذفی است و به همین دلیل سرمربی تیم به دنبال بازی دادن مهدی رحمتی در جام حذفی است. طرح چنین مساله‌ای جای تعجب دارد.»

باشگاه استقلال به درستی تفکیک نکرده که نقل قول از زبان شفر جای تعجب دارد یا اینکه ایران ورزشی نوشته ادامه همکاری سرمربی آلمانی مشروط به قهرمانی در جام حذفی است؟! ظاهرا افرادی که بیانیه‌های ضد ایران ورزشی را تنظیم می‌کنند چندان با نگارش صحیح آشنا نیستند چون این نگارش عینا آنچه خود باشگاه استقلال در قرارداد شفر درج کرده را هم زیر سوال برده است. قراردادی که ماه‌ها پیش در رسانه‌ها دست به دست شد و مفاد آن در اختیار افکار عمومی قرار گرفت. در بند سوم قرارداد شفر چنین آمده است:

«باشگاه استقلال باید قهرمان جام حذفی یا لیگ برتر شود. در صورتی که تیم به قهرمانی لیگ نرسد باید حداقل قهرمان جام حذفی شود.

 رتبه استقلال در لیگ برتر نباید پایین‌تر از رده سوم باشد. در صورتی که دستاوردهای تحت توافق در این قرارداد به تحقق بینجامد، قرارداد برای یک فصل دیگر تمدید می‌شود. افزایش دستمزد در قرارداد بعدی می‌تواند تا ۶۰۰ هزار دلار باشد.»

وقتی باشگاه استقلال خود برای سرمربی‌اش شرط تمدید قرارداد را قهرمانی در جام حذفی می‌داند یا دست کم کسب سهمیه از راه لیگ، چرا با ادبیات نامناسب و نگارش پرایراد طوری به مخاطبان خود القا می‌کند که انگار هیچ شروطی میان باشگاه و سرمربی نیست؟ چرا افرادی که بیانیه می‌نویسند مفاد قرارداد شفر را از یاد برده‌اند؟

 البته باشگاه استقلال در قراردادی که با شفر منعقد کرده بندهای درستی را گنجانده و اصولا شرط گذاشتن برای سرمربی کار غلطی نیست و نه تنها موجب بر هم ریختن افکارش نمی‌شود بلکه ممکن است انگیزه‌ها را برای رسیدن به موفقیت بیشتر کند. ایران ورزشی هم مدافع چنین شروط سفت و محکمی است.

باشگاه استقلال دقیقا اقدام درستی را به هنگام عقد قرارداد با شفر انجام داده و حرفه‌ای عمل کرده است اما اینکه چند ماه بعد در سایت باشگاه استقلال چنین القا می‌شود که شروطی پیش روی سرمربی نیست جای تعجب دارد، نه گزارشی که ایران ورزشی صرفا به نیت افزایش انگیزه میان بازیکنان منتشر کرد و هدفی جز کمک به این باشگاه مردمی نداشت.

متاسفانه برداشت‌ها در باشگاه استقلال نسبت به مطالبی که درج شده به حدی منفی است که اغلب سوءتفاهم‌های بزرگی از این دست ایجاد می‌شود که دودش بیش از همه به چشم این باشگاه خواهد رفت که اکنون به واسطه نزدیکی با بازی‌های سرنوشت‌ساز در برهه‌ای حساس قرار دارد.

پنج‌شنبه‌ای که از راه خواهد رسید استقلال با تیم پارس جنوبی بازی خواهد داشت. دیداری که نتیجه‌اش در کسب سهمیه از راه لیگ برتر اهمیت بسیاری دارد. از سویی سه‌شنبه هفته آینده یعنی درست یک هفته بعد، آبی‌ها باید در آبادان رخ در رخ صنعت نفت قرار بگیرند که بی شک آن بازی اهمیت‌های بیشتری در قیاس با دیدار پنج‌شنبه خواهد داشت.

حساسیت‌های غالب براین بازی‌ها می‌طلبید که باشگاه استقلال رفتاری نرم‌تر و آینده‌نگرانه‌تر داشته باشد و از ایجاد تنش خودداری کند اما آن بیانیه نشان داد که تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال توجهی به آرام نگه داشتن پیرامون خود ندارند و عمیقا دوست دارند از این باشگاه پالس‌ها و انرژی‌های منفی به بیرون ساطع شود.

البته باشگاه استقلال این روزها به شدت تحت فشار تساوی‌های پی در پی در 3 بازی اخیر است و از طرفی بازگرداندن مهدی رحمتی به چارچوب دروازه و نیمکت‌نشینی دوباره سیدحسین حسینی بازخوردهای متفاوتی را در میان اهالی فوتبال به دنبال داشته و حتی بسیاری بازگشت مهدی رحمتی به چارچوب دروازه را در شرایط فعلی که حسینی بیش از 10 بازی پشت سر هم دروازه‌بان استقلال بوده، تصمیمی نادرست می‌دانند.

ماجرای دروازه‌بان‌ها هم بعید نیست که افکار تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال را برهم ریخته باشد اما در هر حال از باشگاه بزرگ انتظار است که تصمیم‌های بزرگ بگیرد و کار به جایی نرسد که خودش را هم تکذیب کند و بخواهد فشارهای اخیر را به دوش یکی، دو رسانه بیندازد.
 
 
 
 
منبع : ایران ورزشی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار