مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: از مجموع 190 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای درمان بیمه شدگان کشور، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال آن سهم بیمه شدگان خراسان رضوی است.
کد خبر: ۵۵۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 22 January 2018

به گزارش تابناک : حمید داستانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بیمارستان رازی تامین اجتماعی تربت حیدریه افزود: البته در کنار اعتبارات مادی، به رضایت مندی و اعتبارات معنوی در بین مردم نیز می اندیشیم و لذا یکی از اولویت های کاری خود را استقرار فرهنگ خوشرویی و پاکدستی قرار دادیم تا بتوانیم در کنار ارایه خدمات و تجهیزات بروز و با کیفیت، منزلت و کرامت بیمه شدگان را نیز، رعایت کرده باشیم.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی با 16مرکز درمانی و پاراکلینیک و سه بیمارستان ملکی در مشهد و تربت حیدریه با چهار هزار نفر طرف قرارداد به بیمه شدگان این استان خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می کند.
داستانی افزود: پارسال نیز 2.5 میلیون نفر در مراکز ملکی و بالغ بر 18 میلیون نفر در مراکز طرف قرارداد این سازمان، از خدمات درمانی تامین اجتماعی استان بهره مند شدند که 50 هزار نفر از آنها بستری و عمل جراحی شدند.
وی همچنین اظهار داشت: در چهار سال اخیر حدود 80 پزشک جذب مراکز درمانی تامین اجتماعی شدند که از این تعداد 12 نفر پزشک فوق تخصص هستند.
**تفاوت و تبعیض در کیفیت ارایه خدمات درمانی
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: با وجودی که حدود نیم میلیون نفر بیمه شده در این منطقه ماهانه حق بیمه خود را پرداخت می کنند، اما از حیث خدمات و کیفیت تجهیزات با کسانی که همین میزان حق بیمه را در تهران پرداخت می کنند، بسیار فاصله کیفی و تفاوت ماهوی دارند که باید این تبعیض ها برطرف شود.
احمدعلی موهبتی افزود: چشم انداز بیمارستان رازی تربت حیدریه برای 175 تخت در نظر گرفته شده که هنوز تا رسیدن به حد مطلوب، فاصله داریم که با اضافه شدن 60 تخت دیگر به این مرکز درمانی، این مهم محقق خواهد شد.
اکنون بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه دارای 113 تختخواب است و 435 نفر پرسنل که 200 نفرشان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارایه می کنند.
بیمارستان دارای بخش های آی سی یو (مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است.
متوسط ماندگاری بیمار در این بیمارستان 1.8 روز و ضریب اشغال تخت بیمارستان 75 درصد است.
بیمارستان تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی تنها در تربت حیدریه واقع است و به رغم وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند.
در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات هشت ساله هادی اسلامیان، محمد عجم به عنوان رییس جدید بیمارستان رازی معرفی شد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار