شهردار مشهد با بیان اینکه پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران، بانک ها و استفاده از پارک های سطح شهر به عنوان سرمایه جهت کسب منابع ازچشم اندازهای شهرداری شهر مشهد درسال آینده است، گفت: بودجه سال آینده شهرداری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۵۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 22 January 2018

به گزارش تابناک : قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد امروز(۲بهمن)در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه بودجه سال ۹۷ شهر مشهد را به شورای شهر اسلامی ارائه داد وگفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ شهر مشهد ۵۵ ماموریت مد نظر بوده است که شهرداری شهروند مدار، حرکت به سمت شهرهوشمند، افزایش امید و شادابی در شهر، حاکمیت و استقرار حکومت برنامه دار و پاسخ گو و زمینه سازی شهرمولد،خلاق، سرمایه گذاری و خودکفا از جمله آن ماموریت ها است.

 

وی افزود: توسعه متوازن با محوریت طرح جامع شهری، هدایت بودجه به سمت اولویت ها به خصوص نقاط کم برخوردار، زمینه سازی شهر مولد با ارتقای سرمایه اجتماعی ، حذف هزینه های غیر ضروری و هوشمند سازی شهرداری، استقرار زمینه های علمی،استقرارخزانه متمرکز مصارف بودجه و تمرکز بر باز پرداخت بدهی ها به پیمان کارها و بانک ها از اهداف شهرداری مشهد در اجرای بودجه سال ۹۷است.

 

شهردار مشهد به موانع و تحدید های پیش روی این لایحه اشاره کرد و گفت:در حال حاضر در شرایط رکود هستیم و وضعیت ساختمان سازی بسیار ضعیف است و این درحالی است که شهرداری مشهد از سال ۹۳ تا ۹۶ حدود ۴۷ درصد کاهش در آمد داشته است.

 

تقی زاده خامسی با اشاره به این که فقط ۲۰ درصد منابع شهرداری پایدارند، گفت: در حال حاضر ۱۱ هزارو ۳۵۰ نفر در شهرداری مشهد کار می کند و در این طرح می توانیم ۶۳۳ هزار نفر را در پست مناسب خود قرار دهیم و از طرفی ۳ هزارو۹۵۰ نفر هم نیروی انسانی وابسته به شهرداری درحال فعالیت هستند و این به این معنا است که حدود ۵۵ درصد تورم نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد.

 

وی در خوصوص پرداخت بدهی های پیمانکاران و بانک ها ادامه داد:بدهی های شهرداری مشهد حدود ۹ هزار میلیارد تومان است و این در صورتی است که درآمد مورد نیاز شهرداری برای تکمیل خط ۱و۲و۳ قطار شهری مبلغی بالغ بر ۶ هزار و ۱۲۵ ملیارد تومان است، هم چنین تکمیل قرارداد های فعال به ۲هزار و ۱۴۴ ملیارد تومان و تکمیل پروژه های موجود ۴به هزار ملیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

 

شهردار مشهد با اشاره به این که بودجه سال آینده شهرداری مشهد حدود ۸ هزار ملیارد تومان است،گفت: شهرداری امیدوار است به منابع جدیدی از طریق طرح های تفصیلی جدید دست پیدا کند و تصویب این لایحه سبب ایجاد آرامش در سرمایه گزاران خارجی و داخلی برای سرمایه گذاری خواهد شد.

 

تقی زاده خامسی به وجود وظایفی نامربوط در شهرداری اشاره کرد و افزود:شهرداری گرفتاری ها و بدهی های بزرگی دارد بنابراین نمی تواند مثل سابق در خدمت سایر دستگاه ها باشدو تنها نقشش تسهیل کننده خواهد بود.

 

وی به اقدامات امید بخش دیگری جهت مقابله با موانع از جمله ایجاد دستور العمل هایی جهت ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران، پرداخت شدن مطالبات شهرداری از جانب دولت و پرداخت بدهی ۷۰۰ ملیاردی دولت بابت اوراق مشارکت به شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت بخشی از بدهی پیمان کاران و بانک ها و استفاده از پارک های سطح شهر به عنوان سرمایه جهت کسب منابع ازچشم اندازهای شهرداری شهر مشهد درسال آینده است.

 

شهردار مشهد چابک سازی سازمانی و پرهیز از قبول پروژه های جدید را ضروری دانست و گفت:باید برای افراد در بخش های دیگر شغل ایجاد کرد به طوری که شهرداری پرداخت نقدینگی این مشاغل را برعهده نگیرد، هم چنین باید برای ایجاد الگوهای پیشرفته در حوزه خدمات شهری تلاش کرد.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار