یک متخصص طب ایرانی راهکارهای درمان سرماخوردگی و کاهش "بدن‌درد" ناشی از سرماخوردگی را توضیح داد.
کد خبر: ۵۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 22 January 2018

به گزارش تابناک : الهام قدمی یزدی یک متخصص طب ایرانی درباره سرماخوردگی اظهار کرد: در طول درمان سرماخوردگی از مصرف خوراکی‌های نفاخ مثل نخود و لوبیا، خوراکی‌های غلیظ مانند حلیم و کله پاچه، غذاهای شور یا ترش یا قابض، و میوه‌های آبکی تازه تا حد امکان پرهیز کرد.

وی افزود: در صورت گرفتگی بینی و تنفس ناراحت‌کننده به دنبال سرماخوردگی، می‌توانید با استفاده از روغن مرزنجوش به صورت چرب کردن داخل بینی، روی پیشانی و برجستگی‌های گونه تا حد زیادی به کاهش علایم کمک کرد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در صورت بدن‌درد ناشی از سرماخوردگی می‌توان جوشانده مرزنجوش و قلم دارچین مصرف شود همچنین استفاده از شیره انگور و عسل به دفعات، در کاهش علائم دردهای بدنی بسیار کمک کننده است.

قدمی یزدی خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در معرض هوا و باد سرد قرار نگیرند همیشه حتی با وجود زکام گرم، سر را گرم نگه دارید در صورت تشنگی از مصرف آب سرد خودداری کنید و با آب جوشیده ولرم و مایعات گرم، تشنگی را برطرف کنید.

وی یادآور شد: در هنگام سرماخوردگی از خوابیدن به پشت تا حد امکان پرهیز کنید تا از انتقال ترشحات به ریه‌ها و درگیری آنها جلوگیری شود همچنین از خوابیدن طولانی خصوصاً در طول روز، به‌ویژه پس از صرف غذا و بعد از حمام، جداً خودداری شود.

 

 

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار