معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد مدعی شد:
معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: ۳ هزار میلیارد تومان مطالبه قطعی شهرداری از دستگاه های دولتی است و البته نیازمند تحقیق کارشناسی و پیگیری های نظام اداری در این زمینه داریم و تاکنون اقداماتی که انجام شده مناسب بوده  است.
کد خبر: ۵۵۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 21 January 2018

طلب ۳ هزار میلیاردی شهرداری از دولت

به گزارش تابناک رضوی؛ محمدرضا کلائی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به مشکلات این سازمان اظهار کرد: ‌۳ هزار میلیارد تومان مطالبه قطعی شهرداری از دستگاه های دولتی است و البته نیازمند تحقیق کارشناسی و پیگیری های نظام اداری در این زمینه داریم و تاکنون اقداماتی که انجام شده مناسب بوده  است.


وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۳۰ درصد از بدهی های که از گذشته بر گردن شهرداری برای پیمانکاری است را پرداخت می کنیم افزود: همچنین بدهی شهرداری مشهد به بانک ها، پیمانکاران و بخش های مختلف ۷۵ هزار میلیارد ریال است که ۱۵ هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به پیمانکاران و افرادی است که با شهرداری در پروژه ها کار می کنند و ۶۰ هزار میلیارد ریال نیز بدهی بانکی و اوراق است.


معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در خصوص میزان درآمدهای پایدار گفت: مجموع درآمدهای پایدار شهرداری مشهد در سال ۹۵ کمتر از ۱۰ درصد بوده است که با هدف‌گذاری این رقم برای سال ۹۷، حدود ۲۵ درصد درنظر گرفته شده است. بودجه امسال شهرداری مشهد ۲۹ هزار میلیارد ریال و از این مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن بودجه جاری است.


وی با اشاره به حضور نخبگان در مدیریت شهری ابراز کرد: مدیریت شهری به این اعتقاد دارد که چاره ای جز رقابت با دیگر کلان شهرها ندارد و برای این رقابت باید وارد ادبیات جهانی کلان شهرها شویم و شهر را به صورت یک محیط منظم و پر رونق درآوریم. اگر سایر دستگاه ها به وظیفه خود عمل نمی کنند مدیریت شهری باید عمل کند و برای اینکه در این رقابت بماند باید سرمایه های خود را رونق دهد. نیاز است که سرمایه فکری را در مشهد توسعه دهیم و اجازه ندهیم نخبگان از مشهد بروند و متولی این امر شهرداری مشهد است.


کلائی در خصوص تعدیل تعدادی از نیروهای شهرداری مشهد در دوره جدید مدیریت شهری گفت: تعدیل نیرو نداشته ایم و اگرهم اتفاق افتاده امری طبیعی است. ناچاریم در این ساختار حرکت کنیم و نیروی اضافه در شهرداری مشهد نمی بینم، اما نیروها انگیزه لازم را ندارند و در جای خودشان هم قرار نگرفته اند. در فرآیند آینده به ندرت و در قالب نخبگان،  نیروهای مدیریتی را وارد شهرداری می کنیم.


وی با اشاره به تحقق درآمدها خاطرنشان کرد: ما الگویی را از سال های گذشته شاهد بودیم و در دوره جدید شهرداری مشهد با این روند موافق نیست. علی رغم شرایط سخت بنا شده بر یک ریل منطقی پیش برویم زیرا  در گذشته در این سازمان به نوعی کاسبی تخلف حاکم‌ بوده و رهایی از این وضعیت نیاز به زمان دارد.


معاونت مالی و پشتیبانی اداری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرداری مشهد فعالیت دارند  تاکید کرد: ساختار شهرداری مشهد دستخوش بازنگری شده و در سه هفته اخیر از طرف وزارت کشور نهایی می شود. مشهد بزرگترین ساختار به جز تهران دارد و در این چهارچوب بخشی از حوزه سرمایه انسانی در دل بخش سرمایه گذاری داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار