مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن:
مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن گفت: برنامه‌های آموزشی پیشگیری از سرطان در هفته ملی مبارزه با سرطان در مدارس مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 21 January 2018

به گزارش تابناک رضوی، مهدیه سرگلزایی ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه از اول تا هفتم بهمن ماه به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است اظهار کرد: ۵۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل درمان هستند و ۳۰ درصد از سرطان‌ها را می‌توان در مراحل اولیه تشخیص داد و درمان مؤثر کرد.
وی افزود: معتقدیم که گام نخست آموزش‌ها باید در مدارس و برای دانش‌آموزان باشد و در این راستا برنامه‌های حوزه دپارتمان و آموزش انجمن پیشگیری از سرطان نسترن در هفته ملی مبارزه با سرطان در دو بخش دانش‌آموزان و معلمان بهداشت مدارس برگزار می‌شود تا شاهد افزایش سواد سلامت در این دو گروه باشیم.
 مدیر آموزشی انجمن پیشگیری از سرطان نسترن با بیان اینکه بخش دانش‌آموزی در مدارس دخترانه متوسطه دوره دوم نواحی ۷ گانه مشهد و منطقه تبادکان برگزار می‌شود، گفت: در این هفته با همکاری آموزش و پرورش  هر روز در یک مدرسه  برنامه های آموزشی در ۴ محور تغذیه، فعالیت بدنی، روانشناسی با اولویت مدیریت استرس و مفاهیم پیشگیری از سرطان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش دوم که ویژه معلمان بهداشت مدارس بوده برنامه‌های ویژه‌تری اجرا می‌شود، زیرا معتقدیم که این گروه به عنوان رابطان حوزه سلامت مدارس هستند و در این برنامه نیز ۵۰ مربی بهداشت مدرسه در یکی از مدارس ناحیه ۵ مشهد حاضر می‌شوند و با آخرین دانش‌های حوزه سلامت در مباحث مختلف از جمله بحث پیشگیری از سرطان و بهبود سبک زندگی آشنا می‌شوند. در کنار این آموزش‌های حضوری، آموزش‌های غیرحضوری را هم در قالب پوستر، نشریه، کتاب، CD و DVD سلامت داریم.
متخصص ایمنی مواد غذایی با بیان اینکه ۳ سرطان معده، پروستات و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران هستند خاطرنشان کرد: عمده مخاطبان ما رده‌های سنی ۲۰ تا ۶۵ سال هستند و یکی از مهمترین نکات در بحث سرطان تشخیص زودهنگام و به‌موقع سرطان و غربالگری بوده است و معتقدیم آگاهی افراد در زمانی تأثیرگذار خواهد بود که موردمشکوکی را در بدن خود مشاهده می‌کنند و در جهت پیشگیری به‌موقع بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و از تحمیل آسیب‌های جدی‌تر به بدن خود جلوگیری می‌کنند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار