عضو شورای شهر رضویه گفت: حفاری و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن موجود در جاده سرخس سبب تردد بیش از هزار کامیون‌ در جاده مشهد به سرخس و ایجاد تصادفات و خسارات جانی به‌ویژه برای عابران پیاده می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 20 January 2018

جواد حسینی در این خصوص اظهار داشت: حدود 100 واحد معدن پرداخت شن و ماسه در شهر رضوی وجود داشته که این امر ظرفیت‌ عظیم این شهر را در حوزه ساخت و ساز نشان می‌دهد در پشت این خصوصیت مشکلاتی دیگر نهفته است.


عضو شورای شهر رضویه افزود: حفاری و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن موجود در جاده سرخس، سبب تردد بیش از هزار کامیون‌ در جاده مشهد به سرخس و ایجاد تصادفات و خسارات جانی به‌ویژه برای عابران پیاده می‌شود.


حسینی خاطرنشان کرد: توانایی دیگر شهر رضویه وجود اراضی کشاورزی وسیع و محصولات گندم و جو بوده که با توجه به وجود این توانایی، این شهر خودکفا شده البته وجود مجتمع گوشتی و دامداری‌ها نیز سبب ایجاد بوی بد و بیماری‌های بسیاری می‌شود، برای برطرف کردن این مشکل یک زمین سمت روستای "جیم‌آباد" در حال آماده‌سازی برای احداث یک کارخانه گوشتی است.


وی تصریح کرد: شهر رضویه در کنار تمامی این امکانات سایر محصولات متفاوتی مانند پسته، خربزه و نظایر این محصولات را در خود جای داده است، همچنین سرخس و فریمان از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی مهم مانند کارخانه تولید لوازم‌خانگی، لوازم بهداشتی، خودرو، زینیت، روغن و نظایر این واحدها شمرده می‌شوند.


حسینی بیان کرد: در این شهر بالغ بر 100 واحد صنعتی سنگ‌بری، بیش از 100 واحد گاوداری و همچنین 10 هزار دام سنگین وجود دارد که این مورد نیز از معضلات آلاینده‌های محیطی خبر می‌دهد، همچنین عدم اشتغال مردم و روی‌آوردن آنها به حاشیه شهر سبب از هم پاشیدن نظم اجتماعی و بحران‌های منطقه‌ای محیطی شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار