مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه با روند اختصاص اعتبارات دولتی، راه‌اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهید مدرس کاشمر به این زودی انجام نمی‌شود، گفت: برای راه‌اندازی این فرودگاه نیازمند توان و ظرفیت بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 30 June 2015
محمدباقر قاسم‌زاده در جلسه بررسی روند ساخت فرودگاه منطقه‌ای شهید مدرس که در اداره راه و شهرسازی کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: حضور بخش خصوصی و فعال کردن فرودگاه در فاز نخست برای امر آموزش اقدامی اثرگذار در راستای تسریع در روند سایر فازهاست؛ چرا که عمده فرودگاه‌هایی که امروز در سطح کشور در حوزه مسافر فعالیت می‌کنند همین راه را طی کردند.

وی با اشاره به اینکه در راه‌اندازی فرودگاه مشکلات و معضلات زیادی وجود دارد و باید برای برطرف کردن آن اقدامات اساسی و مهم انجام داد، یادآور شد: در این راستا تأمین اعتبار مهم‌ترین و نخستین اولویت است، بنابراین اختصاص اعتبارات یک میلیاردی و 2 میلیاردی در سال مشکلی را حل نمی‌کند؛ به همین استفاده از توان بخش خصوصی یکی از راهکاری مناسب برای تسریع در این بخش است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه با تعیین تکلیف وضعیت زمین و انجام فنس‌کشی اطراف آن می‌توان زمینه را برای رغبت و تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد، خاطرنشان کرد: تملک 320 هکتار زمین و انجام عملیات زیرسازی بخشی از باند و قول مساعد نماینده کاشمر در مورد تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت باند به صورت رایگان بخشی از فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه شهید مدرس است.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه به نتیجه رسیدن و فعال کردن این فرودگاه در آینده‌ای نزدیک استفاده از توان بخش خصوصی است، افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی از اهداف دولت است، لذا در این حوزه تلاش می‌کنیم از بخش خصوصی در راستای به بهره‌برداری رسیدن این فرودگاه کمک کنیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه مسافربری توجیه اقتصادی ندارد و هزینه‌های نگهداری و بهسازی زیادی بعد از راه‌اندازی به دنبال دارد، گفت: فرودگاه مشهد در حال حاضر با 54 هزار پرواز مسافری در سال برای جابه‌جایی 8 میلیون و 200 هزار نفر سالانه 25 میلیارد ریال در حوزه نگهداری و بهسازی هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی و تکمیل کردن فرودگاه شهید مدرس با ابنیه کامل به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست این فرودگاه برای انجام پروازهای آموزشی به 40 میلیارد تومان نیاز است تا از این طریق به چشم‌اندازی که مد نظر مردم منطقه است، دست یابیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید زمینه را برای حضور و مشارکت بخش خصوصی در این پروژه فراهم کرد، یادآور شد: در این راستا باید با تدوین یک طرح توجیهی و قابل دفاع با حضور بخش خصوصی به سمت و سویی حرکت کنیم که حداقل در یک بازه زمانی دو تا سه ساله به یک دستاورد قابل قبول دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه ایمنی پرواز و سلامتی مردم از مهم‌ترین اهداف شرکت فرودگاه‌هاست، اظهار کرد: از زمانی که فرودگاه تحویل شرکت فرودگاه‌ها شود، ردیف بودجه لازم برای آن اختصاص می‌یابد.

قاسم‌زاده با اشاره به احداث بخشی از باند فرودگاه و انجام عملیات زیرسازی آن تأکید کرد: موضوع کالی که در مسیر احداث باند وجود دارد باید به صورت اساسی و فنی برطرف شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار