نایب رئیس بانوان هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی گفت: از سوی آموزش و پرورش هیچ مشارکتی مشاهده نشده و هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی از این کم‌لطفی رضایت‌ نداشته است.
کد خبر: ۵۵۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 16 January 2018

به گزارش تابناک : هیئت کونگ‌فو در استان خراسان رضوی به عنوان یکی از ورزش‌های رزمی استان فعال است و در سال‌های گذشته رشد و پیشرفت زیادی در این حوزه شکل گرفته است. برای اطلاع از آخرین وضعیت این هیئت و فعالیت‌های آن، گفت‌وگویی با مولود وطن‌پرست، نائب رئیس بانوان این هیئت صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: پس از تشکیل هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی، چه اقداماتی در حوزه استعدادیابی توسط این هیئت صورت گرفته است؟

وطن‌پرست: هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی به‌دلیل انجام برنامه‌های متعدد و پیاپی، استعدادیابی گسترده‌ای انجام نداده و تنها با برگزاری مسابقات استانی افراد برجسته را انتخاب کرده و به اردوی مسابقات تیم‌ملی می‌فرستد، از بین افراد مدال‌آور در این مسابقات نیز افراد برتر برای اردوی مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

تسنیم: هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی در بحث مسابقات کشوری و جهانی از چه افتخاراتی برخوردار است؟

وطن‌پرست: هیئت کونگ‌فو دارای افتخارات بسیاری بوده که بخشی از آن شامل حضور سه نفر از اعزامی‌های مسابقات جهانی در گرجستان و ارمنستان از خراسان‌رضوی و کسب مقام نخست در هر دو تیم بوده است، همچنین یک نفر از سه ورزشکار اعزامی برای مسابقات تیم‌ملی از خراسان‌رضوی بود.

پس از آن هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی میزبان مسابقات آسیایی به‌مناسبت وجود مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی 2017 ایران بوده و در این مسابقات نیز در بین 27 تا 28 استان شرکت کننده، این استان مجدداً با افتخار صاحب مقام نخست شد.

تسنیم: آیا جذب مردم به ورزش کونگ‌فو در خراسان‌رضوی با میزبانی امکان‌پذیر است؟

وطن‌پرست:میزبانی تاثیر بسزایی در جذب مردم به کونگ‌فو و توسعه و تثبیت این ورزش در استان دارد، رقابت 28 استان با همدیگر در استان سبب شناخت این رشته ورزشی توسط مردم می‌شود، در واقع این رشته متعلق به ایران بوده و باید به عموم معرفی شود.

تسنیم: هیئت اسپانسر مطلوبی برای برگزاری تعداد برنامه‌های لیست شده در ابتدای سال دارد؟

وطن‌پرست:وجود اسپانسرهای بسیار اندک و جزئی در هیئت کونگ‌فوخراسان‌رضوی شرایط هیئت را تغییر نداده و با اندک حمایت از سوی آنها نمی‌توان برنامه بیشتری برگزار کرد، اسپانسرهای بزرگ‌تری نیز وجود داشته اما در نخست برگزاری مسابقات قول حمایت داده و در پایان هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

تسنیم: بنا بر گفته‌های شما که حمایت‌های کمی از سوی اسپانسرها صورت می‌گیرد، آیا این امر در مورد سایر ارگان‌های مختلف نیز مصداق دارد؟

وطن‌پرست:خیر، در واقع اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و فدراسیون کونگ‌فو در این امر، هیئت کونگ‌فو استان را یاری کرده و بیش از این از آنها انتظاری نمی‌رود، جدا از این مسائل، هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی درصدد خودکفا شدن بر آمده و درآمدزایی هیئت از طریق انجام برنامه‌های مختلف را در نظر دارد، در واقع این هیئت خود را عامل پیشرفت کونگ‌فو می‌داند.

تسنیم: آیا صدا و سیما زمانی را در تلویزیون برای برگزاری مسابقات باز گذاشته است؟

وطن‌پرست: مکاتباتی در این باره صورت گرفته و برای میزبانی هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی در تاریخ دوم تا چهارم اسفندماه برنامه‌های چند ثانیه‌ای پیش‌بینی شده اما بیشتر از این زمان، این هیئت هزینه‌های گزافی را متحمل خواهد شد.

درآمدهای حاصل از برگزاری مسابقات برای اعزام‌های مختلف در سال اختصاص یافته و این هزینه‌ها خرج نمی‌شود، جدا از آن در صورت باقی ماندن بودجه با توجه به اتمام برنامه‌ها، طی مراسمی از برترین مربیان سال تجلیل می‌شود.

تسنیم: آیا همکاری با آموزش و پرورش نیز مانند همکاری با صدا و سیما تحقق یافته است؟

وطن‌پرست: خیر، از سوی آموزش و پرورش هیچ مشارکتی مشاهده نشده و هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی از این کم‌لطفی رضایت‌مند نیست، زیرا این سازمان با برخی از هیئت‌های ورزشی دیگر همکاری داشته و این رشته که متعلق به این سرزمین است را نادیده گرفته است.

تسنیم: آیا در صورت مشارکت آموزش و پرورش به هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی، کسب رتبه توسط خراسان‌رضوی و پیشرفت این استان را پیش‌بینی می‌کند؟

وطن‌پرست:در پیشرفت این ورزش در استان با همکاری آموزش و پرورش هیچ شکی نیست، نه تنها یاد گرفتن ورزش کونگ‌فو بلکه هر ورزش، علم و یا هنری در سن کودکی چندین برابر بیش از هر سنی تاثیرگذار است، به‌عنوان مثال ورزشکاران ژیمناستیک کشور چین از سن سه سالگی الزام ورود به این رشته را داشته در حال حاضر در این ورزش کاملاً پیشرفت کرده‌اند.

همچنین کونگ‌فو در سلامتی و تندرستی  فرزندان سرزمین تاثیر بسزایی داشته و این ورزش نه تنها برای سلامتی وتندرستی، بلکه برای تقویت شدن در قسمت‌های علمی و فرهنگی نیز تاثیرگذار است، پس ورود آن به مدارس گامی بلند در راستای پیشرفت جامعه است.

تسنیم: آیا هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی باشگاه اختصاصی در اختیار دارد؟

وطن‌پرست: یکی از مشکلات اصلی هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی عدم در اختیار داشتن باشگاه اختصاصی برای ورزش کونگ‌فو بوده و دلیل دیگر عدم گسترش حوزه استعدادیابی نیز کمبود فضای اختصاصی است، برای حل این مشکل می‌توان سالنی اجاره کرد که با این هزینه‌های هنگفت هیئت توان مالی برای به تحقق رساندن این امر را ندارد.

تسنیم: هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی چند نفر ورزشکاران سازمان‌یافته را در خود جای داده است؟ اغلب این تعداد در چه شهرستان‌هایی حضور دارند؟

وطن‌پرست: میانگین 10 هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته کونگ‌فو در خراسان‌رضوی وجود داشته و شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز، مشهد، فریمان، سبزوار، نیشابور، تربت‌جام، تربت جیدریه و نظایر این شهرستان‌ها از فعالیت بسیاری برخوردارند.

تسنیم: آیا هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی برگزاری مسابقات کشوری در شهرستان‌های مهد را در برنامه کاری خود جای داده است؟

وطن‌پرست:هیئت کونگ‌فو خراسان‌رضوی سال گذشته در شهرستان تربت‌جام، میزبان مسابقات کشوری در بخش جوانان بوده و با کسب مقام نخست در سطح کشوری توانست افتخاری را در شهرستان تربت‌جام ثبت کند، همچنین تمامی ورزشکاران و حضار مسابقات، از محل برگزاری مسابقات و نحوه میزبانی تعریف می‌کردند، این اقدام در برنامه‌های سال 97 نیز وجود دارد.

 

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار