رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جذب تسهیلات بانکی مربوط به بخش کشاورزی در این استان معادل دو برابر میانگین کشوری است. میانگین کشوری جذب تسهیلات 7.9 درصد و این شاخص در خراسان رضوی 15 درصد است.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و کشاورزان برتر ملی خراسان رضوی در مشهد افزود: پنج سال پیش این استان بیشترین میزان کاهش رشد جمعیت و مهاجرت از روستا به شهر را داشت اما امروز خراسان رضوی تنها استانی است که رشد مثبت را در جمعیت روستایی دارد.
وی ادامه داد: در سالهای 1385 تا 1390 میانگین رشد جمعیت روستاهای کشور منفی 6 دهم، در خراسان رضوی 1.13 معادل دو برابر کشور بود اما هم اکنون میانگین رشد جمعیت روستاهای کشور منفی هشت دهم و خراسان رضوی 6 دهم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر شاهد افزایش 697 هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی استان هستیم. این میزان رشد موجب افزایش هزار و 223 میلیارد تومانی درآمد کشاورزی استان شده است.
وی افزود: درآمد 12 هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی طی سالهای گذشته به 13 هزار و 223 میلیارد تومان رسیده است.
مزروعی همچنین به انتخاب 17 کشاورز و تولیدکننده خراسان رضوی به عنوان نمونه ملی اشاره و بیان کرد: 40 درصد منتخبان ملی دارای مدرک بالای لیسانس، 81 درصد بالای دیپلم و بقیه زیردیپلم هستند که نشانگر سطح بالای تحصیلات است.
وی ادامه داد: شرط نخست ارتقای دانش و بهره برداری دانش است. طی سه سال اخیر بیش از 90 درصد نمونه های ملی خراسان رضوی در بخش کشاورزی از چهار شهرستان نیشابور، چناران، تربت حیدریه و مشهد بوده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 17 نمونه ملی بخش کشاورزی استان امسال از 9 شهرستان هستند. 110 نفر نیز در سطح استانی به عنوان نمونه انتخاب شده اند که از 25 شهرستان استان هستند.
وی همچنین به تلاشهای انجام شده در زمینه اصلاح الگوی کشت اشاره و بیان کرد: چهار سال پیش سطح کشت گلخانه خراسان رضوی 118 هکتار بود اما ظرف سه سال اخیر 162 هکتار به این میزان افزوده شده است.
مزروعی افزود: از سهم 100 هکتاری اجرای کشت گلخانه ای امسال تاکنون 62.7 هکتار آن اجرا شده است و خراسان رضوی تنها ارائه دهنده تسهیلات 10 درصد برای توسعه کشت گلخانه ای است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار