دبیر هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی گفت: در شهر مشهد تنها چهار میز تنیس وجود داشته و این تعداد برای سرویس‌دهی به رده‌های مختلف سنی در بخش‌های آقایان و بانوان جهت انجام تمرینات منظم در راستای مطرح شدن خراسان‌رضوی در کشور کفایت نمی‌کند.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 11 January 2018

به گزارش تابناک : محمد حسین زینل فامیله دبیر هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های این هیئت پاسخگوی سوالات خبرنگار ما بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی تاکنون چه اقداماتی را انجام داده است؟

زینل: در شهر مشهد تنها چهار میز تنیس وجود داشته و این تعداد برای سرویس‌دهی به رده‌های مختلف سنی در بخش‌های آقایان و بانوان جهت انجام تمرینات منظم در راستای مطرح شدن خراسان‌رضوی در کشور کفایت نمی‌کند.

برای توسعه و تثبیت ورزش تنیس روی میز در خراسان‌رضوی، باید هر ورزشکار در هفته حدود 14 تا 15 ساعت تمرین داشته باشد اما این هیئت در استان با وجود تنها چهار میز، برای هر ورزشکار به اجبار سه ساعت زمان تمرینی در هفته اختصاص می‌دهد.

این موضوع سبب تعامل با برخی از سازمان‌ها مانند شرکت برق، آموزش و پرورش و آستان قدس و استفاده از سالن‌های این سازمان‌ها شد تا بتوان ساعت تمرینی ورزشکاران را نسبتاً به حد اندازه رساند.

بنابراین نخستین اقدام صورت گرفته در هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون، ایجاد تعاملاتی با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف جهت ممانعت از پسرفت تنیس روی میز استان نسبت به سایر استان‌ها بوده است.

دومین اقدام مربوطه، رسیدگی به شهرستان‌های فعال و تعیین رئیس هیئت‌های شهرستان‌های غیر فعال، درخواست شرح برنامه‌ها و حمایت مالی تا حد امکان بوده که شهرستان‌های نیشابور، قوچان، فریمان، خواف و نظایر آن جزو شهرستان‌های فعال تنیس روی میز در خراسان‌رضوی هستند.

سومین اقدام هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی حضور ورزشکاران شهرستان‌ها در لیگ‌های استانی بوده که احتمال گزینش این ورزشکاران را در لیگ کشوری فراهم ساخته و چهارمین اقدام انجام شده هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی، رسیدگی به امور پایه و استعدادیابی بوده که با توجه به دوره‌های تعیین شده از سوی فدراسیون، 100 استاد در سالن آقا مصطفی پیگیر این مسائل هستند، البته این امور، احتیاج به زمان زیادی داشته و روند خاصی را می‌طلبد.

موضوع دیگر در اقدامات هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی، ساخت و ساز سالن ورزشی و اقدام حائز اهمیت دیگر در این رشته، تلاش برای اخذ سهمیه المپیک در بانوان است، به‌طور مثال مهشید اشتری با 17 سال سن موفق به کسب مقام نخست رنکینگ کشور شده و در مسابقات تور بانوان ایرانیان با اقتدار اول شد.

آیا حمایتی از ورزشکاران برجسته می‌شود؟

زینل: ورزشکاران به نام همچون خانم مهشید اشتری، نیاز به تمرینات مستمر و مداوم داشته، به طور معمول سالیانه به 20 سفر که 6 سفر از آن به خارج از کشور است اعزام می‌شود و هزینه‌های ایاب و ذهاب وی بالغ بر 200 میلیون ریال بوده که این هزینه‌ها توسط هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی تامین می‌شود.

فعالیت‌های هیئت در ارتباط با شهرستان‌ها چگونه پیش می‌رود؟

زینل: در شهرستان‌ قوچان یک خانه تنیس روی میز راه‌اندازی شده و 120 میلیون تومان از سوی هیئت کمک شده، برخی از برنامه‌ها به این شهرستان واگذار شده و نظارت بر آنها انجام می‌شود؛ همچنین شهرستان‌ها نیز در موارد مربوط به اعزام، سهمیه دارند.

در شهرستان تربت حیدریه نیز اقدامات ذکر شده صورت گرفته، خانه تنیس روی میز داشته، مسئول تعیین و مبلغ مورد نیاز پرداخت شده است که حاصل این اقدامات، انجام فعالیت‌های بسیار به‌ویژه در بانوان بوده که دو نونهال و دو نوجوان در این شهرستان حضور دارند.

در شهرستان نیشابور طبق تعاملات انجام شده با شرکت برق، یک سالن به‌ صورت موقت در اختیار داشته اما هزینه‌های سنگینی را در بر نداشته و امید است که این هیئت توان انعقاد قرارداد مجدد را با شرکت برق داشته باشد.

هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی مشکلی در بحث منابع مالی دارد؟

زینل: مشکل منابع مالی در همه رشته‌های ورزشی وجود داشته اما با حمایت متولیان ورزش تنیس روی میز اعم از اسپانسرها، هیئت و نظایر آن، جز در بحث مسابقات لیگ که حدود 10 میلیارد ریال هزینه در بر دارد، مشکل اقتصادی احساس نشده و سبب پسرفت برنامه‌ها و در راستای آن مانع از رشد و تکامل این ورزش در استان نشده است، در صورت راه‌اندازی خانه تنیس روی میز در سجاد مشهد مشکل دیگری در این رشته وجود ندارد.

آیا میزبانی خراسان‌رضوی از مسابقات تنیس روی میز در رشد و ارتقاء این ورزش در استان تاثیر دارد؟

زینل: میزبانی سبب دو برابر شدن میزان سهمیه استان و افزایش تعداد ورزشکاران خراسانی در مسابقات و رقابت آنها با ورزشکاران مطرح کشور، زمینه پیشرفت در این استان را فراهم می‌سازد؛ البته دلیلی که از میزبانی ممانعت می‌شود، عدم وجود خوابگاه در خراسان‌رضوی بوده که در حال حاضر در دست احداث است اما اعتبارات دولتی آن هنوز پایدار نیست.

آیا مسابقات تنیس روی میز خراسان‌رضوی، پخش رسانه‌ای دارد؟

زینل: هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی ارتباط خوبی با صدا و سیما داشته و این سازمان تمامی برنامه‌های هیئت را پوشش می‌دهد؛ به‌ طوری‌ که حتی لیگ‌های هیئت پخش زنده دارند، این موضوع به جذب اسپانسر کمک کرده و با تداوم این موضوع، می‌توان در راستای پیشرفت روزافزون این رشته گام برداشت.

آیا هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی با آموزش و پرورش تعاملاتی دارد؟

زینل: بله، این تعاملات با آموزش و پرورش بوده که 100 معلم در سالن آقا مصطفی برای استعدادیابی حضور یافته و مسائل زیادی را به عموم آموزش می‌دهند، تنها مسئله مهم در بحث آموزش و پرورش، بحث مربی‌گری زبده بوده که با سازمان‌دهی این موضوع، بحث استعدادیابی کاملاً تخصصی می‌شود.

ورزشکاران سازمان یافته تنیس روی میز خراسان‌رضوی چند نفر هستند؟

زینل: مجموع ورزشکاران هیئت تنیس روی میز خراسان‌رضوی در بخش بانوان 972 نفر و در آقایان 1301 نفر است، همچنین این رشته ورزشکاران حرفه‌ای بسیاری در رده‌های مختلف دارد، البته یکی از ضعف‌های هیئت، تعداد کم نونهالان و نوجوانان در بخش آقایان بوده اما در بخش بانوان این هیئت دارای پیشرفت بسیاری است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار