مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی ظرفیت تولید سالانه ۴۷ هزار کیسه خون را دارد که البته سال گذشته ۳۲۰ هزار کیسه خون در استان تولید شد.
کد خبر: ۵۵۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 11 January 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا اسلامی افزود: :تامین خون بیماران می‌تواند نقش مهمی در تامین سلامت جامعه داشته به نحوی که اگر سیستم شبکه‌ای تامین خون دچار اشکال شود سبب نگرانی مسئولین و مردم و به وجود آمدن مشکلات متعددی می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه کمبود بودجه بزرگترین مشکل انتقال خون در خراسان رضوی است، گفت: و درواقع چند برابر حجم فعالیت موجود توانسته‌ایم فعالیت کنیم، اما از نظر نیروی انسانی، بودجه و فضا دچار مشکل هستیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود:در حال حاضر ذخایر خونی خراسان رضوی نسبت به پارسال کاهش یافته است وبا توجه به بحث حوادث و بلایای طبیعی در تلاش هستیم که به صورت همیشگی ذخایر خونی استان را پرکنیم که در صورت مواجهه با بحران بتوانیم جوابگوی لازم برای تامین خون کافی بیماران و آسیب‌دیدگان باشیم.

اسلامی گفت:در ۹ ماه گذشته مصرف خون در خراسان رضوی نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش یافته که البته این نسبت سالانه برآورد می‌شود و مصرف دوماه آینده مشخص نیست.

وی افزود:از فروردین‌ماه تاکنون مصرف خون رشد داشته و ما سعی بر تامین مصارف خونی بیماران داریم.


 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار