وزیر خارجه ایران درخصوص کتاب منتشر شده درباره رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست، گفت: آنچه به ما مربوط است رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست و شخصیت ترامپ به خود مردم آمریکا مربوط است.
کد خبر: ۵۵۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 11 January 2018

به گزارش تابناک : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر چند ساعته به مسکو و قبل از عزیمت به بروکسل در جمع خبرنگاران درباره مذاکراتش با لاوروف درباره برجام عنوان کرد: همه تاکید دارند ضروری است آمریکا به تعهداتش عمل کند، تعهدات چند جانبه است که آمریکا مثل بقیه اعضا برجام موظف است آنها را رعایت کند.

وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا آمریکا قادر به خروج از برجام است؟ خاطرنشان کرد: از نظر بین المللی به نظر نمی رسد خروج از برجام توسط آمریکا از سوی بقیه اعضای جامعه بین المللی پذیرفته شده باشد. ولی مشاهده کردیم چند هفته گذشته آمریکا اقدام دیگری را صورت داد که کل دنیا آن را رد کرد و آن پذیرفتن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود، لذا نمی توان توقع اقدامات صرفا معقول را داشته باشیم.

وی درباره کتاب منتشر شده اخیر درباره ترامپ نیز گفت: شخصیت آقای ترامپ به ما مربوط نیست آنچه به ما مربوط است رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست. شخصیت آقای ترامپ به خود مردم آمریکا مربوط است.

 

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار