رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از حضور ۱۰ تئاتر استان در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک : سید جواد اشکذری اظهار داشت: امسال از 27 دی‌ماه تا 7 بهمن‌ماه جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود و مشهد و خراسان رضوی همواره حضوری موفق در ادوار برگزاری جشنواره تئاتر فجر داشته و سال گذشته با 8 اثر حضور داشتیم و امسال 10 نمایش استان به جشنواره فجر راه پیدا کرده‌اند.

اشکذری افزود: سه تئاتر خیابانی و 7 نمایش صحنه‌ای از خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر امسال راه یافته‌اند و 4 نمایش نیز در بخش مسابقه هستند، "شنا در آتش"، نسخه آزمایشی و نمایش پیانیستولوژی به بخش مسابقه ایران و حذفیات که برگزیده کار استانی بود به بخش بین‌الملل رفت و این بیانگر این است که جشنواره استانی ما بسیار قوی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: "حذفیات" قرار است با آثار خارجی متعددی رقابت کند؛ 7 کار صحنه‌ای ما امسال در بخش‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

اشکذری با اشاره به اینکه اجراهای مستمر در سطح استان در حال برگزاری است افزود: ریتم تولیدات افزایش یافته و شورای نظارت نیز این مسئله را تائید می‌کند؛ حدود 3 تا 4 نمایش در هفته توسط شورای نظارت دیده می‌شود و تعداد سالن‌های ما نیز افزایش یافته و تولیداتی داریم که در نوبت اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً فقط نگاه عمدتا جشنواره‌ای بود و اجرا برای مردم چندان ملموس نبود گفت: تولیدات اکنون برای اجراهای عمومی شکل می‌گیرد و جشنواره‌ها نیز جواب می‌دهد، اکثر بچه‌هایی که با نیت عمومی تولید می‌کنند در جشنواره‌ها نیز موفق هستند مثلا در کودک و نوجوان کارگردانان ما جایزه کسب می‌کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی تصریح کرد: از سوی دیگر درصدد هستیم در جشنواره‌ها مطالبات هنرمندان را نیز به موقع بدهیم و در عمده جشنواره‌های ما برای نخستین بار مطالبات مالی را داده‌ایم و فقط بخشی از جشنواره استانی باقی مانده است، در جشنواره‌ها قبلاً به این صورت بود که برگزیدگان بعد از 6 ماه مطالبات را دریافت می‌کردند اما سعی کردیم نگاه را تغییر دهیم و تلاش هنرمند را در جشن اختتامیه قدردانی می‌کنیم و هدیه را اهدا می‌کنیم و حتی در جشنواره استانی نیز جوایز دو برابر شده و همه را نیز نقدی ارائه کرده‌ایم.

اشکذری ادامه داد: خوانش اجراهای عمومی نیز در دستور کار ما قرار گرفته و خوشبختانه مخاطبان نیز استقبال کرده‌اند و نشست‌های خوانش ما بهتر شده و سبب شده مردم با شناخت بهتری به اجرای عمومی بروند؛ نمایش‌های مختلف در سالن‌های مختلف خوانش شده‌اند و مانند اجراها، خوانش نیز دارای ظرفیت است و می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه مخاطب از تئاتر موزیکال استقبال خوبی دارد تصریح کرد: تئاتر موزیکال بیشتر شده است و با مضامین مختلف روی صحنه می‌رود، هدف ما این است که تئاتر فیزیکال را نیز افزایش دهد و در بازبینی جشنواره تئاتر استانی، 6 تئاتر فیزیکال نیز داشتیم و یا در ایام محرم و صفر امسال کارهای ویژه‌ای صورت دادیم تا سالن‌ها پر باشد. فقط در مشهد 6 کار مذهبی داشتیم و در مجموع 49 نمایش در استان روی صحنه رفت و حتی کار خارجی نیز اجرا شد؛ مثلا در ماه صفر 10 کار و اجرای عمومی داشتیم و حتی اپرای مذهبی داشتیم و کارهای مذهبی امسال ما قابل دفاع است.

اشکذری ادامه داد: تمام تلاش ما این است که هنرمندان حضور خوبی در فجر داشته باشند، شورای تصمیم گیری تئاتر استان هر ماه در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و در گناباد نیز این جلسه هفته گذشته برگزار شد و مشکل عمده دوستان ما در شهرستان‌های استان، مشکل سالن است و امیدواریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این مشکل برطرف شود و سالن‌ها به خود انجمن‌ها واگذار شود و سیاست وزارت ارشاد نیز همین است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار