امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت نهادینه کردن بحث نوآوری، تحول و تولید در نظام آموزشی کشور،‌گفت:‌ نظام آموزشی کشور به تحولی بنیادی نیاز دارد.
کد خبر: ۵۵۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 10 January 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به این‌که همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش باید متمرکز بر تحول بنیادی شود، اظهار کرد: نظام آموزشی باید از ابتدا دانش‌آموزان را با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش ببرد.

وی با بیان این‌که امروزه آموزش‌ها به درس‌های کلاسی منحصر شده است، افزود: متأسفانه در شرایط کنونی آموزشی دانش‌آموزان از بسیاری چیزها محروم شده و از نظر قدرت عقلی، هویت دینی و اخلاق اجتماعی رشد نمی‌کند.

امام‌جمعه یزد آموزش نحوه شناخت حق از باطل را یکی دیگر از ضرورت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دانست و گفت: زمانی که قدرت تحلیل در افراد جامعه کم شود، نوآوری در کشور افت می‌کند، مگر این‌که دانش‌آموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوبی داشته باشد .

ناصری‌یزدی در ادامه با اشاره به ضرورت هدایت سیستم آموزشی به نوآوری تصریح کرد: ما باید سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمی‌شود، تأکید کرد: ما باید در کشور سبکی را راه‌اندازی کنیم که دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند .

این مقام مسئول عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و آموزشی در کشور هنرش این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهد و باید طرحی نو ارائه دهید تا با این مشکلات عدیده امروز مواجه نشویم .

امام‌جمعه یزد با اشاره به این‌که همکاری حوزه و دانشگاه باید تحول گرایانه باشد، گفت: دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دست‌اندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم .

وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمین و اساتید، خاطرنشان‌ کرد: در آموزش‌هایی برای آن‌ها برگزار می‌شود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید .

 

 

 

منبع : سادس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار