گفت‌وگوی ملی می‌تواند زمینه اصلاحات ساختاری در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و حتی دیپلماسی را فراهم آورد. دولت به تنهایی نمی‌تواند این اصلاحات را انجام دهد.
کد خبر: ۵۴۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 07 January 2018

به گزارش تابناک : معصومه ابتکار با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان نقد و اعتراض در کنار حفظ آرامش و پرهیز از خشونت را به رسمیت می‌شناسند، بر شکل‌گیری گفت‌وگوی ملی برای بررسی اصلاحات ساختاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی تأکید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به این سؤال «» که فکر می‌کنید رویکرد اصلاح‌طلبان درباره نفی خشونت و دفاع از نظام ضمن پذیرش حق اعتراض، مورد پذیرش جریان‌ها و ارکان کشور قرار بگیرد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با این موضعگیری‌ها دنبال این نیستند که گشایشی برای آنان ایجاد شود، بلکه می‌خواهند برای کشور گشایش ایجاد شده و انسجام و یکپارچگی ملی شکل بگیرد تا دولت و مجلس بتوانند تصمیم‌های بزرگ بگیرند.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره نقد و اعتراض را به رسمیت می‌شناسند و قبول دارند که باید فضایی برای طرح مشکلات وجود داشته باشد، اضافه کرد: اما در کنار اینها، اصلاح‌طلبان همواره به حفظ آرامش، گفت‌وگوی منطقی و پرهیز از خشونت و دوری از فضایی که به ترویج رادیکالیزم و تندروی منتهی شود، تأکید دارند.
ابتکار ابراز امیدواری کرد که این شرایط تنها به موضعگیری‌ها  محدود نشود و اصلاح‌طلبان و دولت اقدامات عملی برای پاسخ به مطالبات انجام دهند.
ابتکار، خواستار شکل‌گیری یک گفت‌وگوی ملی درباره مباحث و مطالبات طرح شده در جامعه شد و تأکید کرد که این گفت‌وگوی ملی می‌تواند زمینه اصلاحات ساختاری در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و حتی دیپلماسی را فراهم آورد.
وی با تأکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند این اصلاحات را انجام دهد، اضافه کرد: اگر معتقدیم در قوه قضائیه هم ضعف‌هایی وجود دارد، باید زمینه شکل‌گیری گفت‌وگو فراهم شود تا نخبگان و کارشناسان بتوانند طرح و نظر بدهند.
وی در پاسخ به اینکه باتوجه به گشایش‌های ایجاد شده برای رفع حصر، آیا این وقایع اخیر می‌تواند تلاش‌ها در این زمینه را متوقف کند، گفت: قرار بود در همین دوره یک رشته اصلاحات از اصلاحات سیاسی تا بین‌المللی و اقتصادی انجام شود، اما این وقایع تقریباً همه آنها را در تعلیق فرو برده است. ابتکار در پاسخ به اینکه آیا این تعلیق شامل تلاش برای رفع حصر هم می‌شود؟ اظهار کرد: ان‌شاءالله همه آن تعلیق‌ها بزودی برطرف شود.
 
 
 
 
 
منبع : ایران آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار