در دیدار با مسوولان دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد
یکی از مراجع تقلید گفت: ما شناخته شده نیستیم، اما به تدریج به برکت انقلاب اسلامی شیعه را می‌شناسند و ما باید خودمان را به صورت عاقلانه به دنیا معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 31 December 2017

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسوولان تهیه و انتشار «موسوعه علامه محمدحسین کاشف الغطا و مجموعه مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» اظهار داشت: ایشان یک جهاتی دارد که کمتر شخصیتی این جهات را دارا بوده است، اولاً این که قلم قوی و محکمی داشت، ثانیاً قدرت شعری قوی داشت و اشعارش در حد امتیاز است و ثالثاً بیان خوبی داشت.


وی گفت: قبل از این که صهیونیست‌ها آنجا را اشغال کنند، هنگامی که علامه کاشف الغطا را برای قدس دعوت کردند و مسلمانان اجتماعاتی داشتند که جلوی این کار را بگیرند که از میان شیعه، ایشان را دعوت کرده بودند، وی در رفتن مردد بود و پس از مشورت با مرحوم نایینی، این عالم رفتن علامه کاشف الغطا را فریضه خواند. در آنجا یک ساعت و نیم بر بالای منبر سخنرانی کرده بودند، به گونه ای که اشخاص احساس خستگی نمی‌کردند.


این مرجع تقلید با اشاره به برخی از آثار علامه کاشف الغطا تصریح کرد: در قرن گذشته پنج شخصیت حافظ تشیع بودند، علامه کاشف الغطا در عراق، سید محسن جبل عاملی و شرف الدین جبل عاملی در لبنان و آقابزرگ تهرانی و آیت الله امینی.


وی با تأکید بر لزوم معرفی تشیع افزود: علما عالمانه، محققانه و عاقلانه تشیع را تبلیغ کردند، البته ما هم وظیفه داریم که آثار علامه کاشف الغطا را منتشر کنیم. امروز که پرده‌ها کنار رفته است، ما باید خود را عرضه کنیم اما باید عاقلانه خود را نشان دهیم تا بدانند که ما هم بدنه بزرگی از شیعه و اسلام هستیم و در حق ما ظلم شده است که شناخته نشده‌ایم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌ها جهانیان تشیع را به برکت انقلاب اسلامی می‌شناسند، اظهار داشت: ما شناخته شده نیستیم، به تدریج به برکت انقلاب اسلامی شیعه را می‌شناسند و ما باید خودمان را به سبک موجود معرفی کنیم.


آیت الله سبحانی گفت: اگر می‌بینید که عروه الوثقی از نظر عبارت فقه خوبی است، این دو برادر(شیخ احمد کاشف الغطا و علامه محمدحسین کاشف الغطا) سهیم بوده‌اند.


وی گفت: باید کارهای ما کارهای عالمانه و دنیا پسند باشد و بتوانیم هم فاصله‌ها را کم کنیم و هم اصالت خودمان را حفظ کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار