کد خبر: ۵۴۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 30 December 2017

تابناک گیلان / مسعود کرباسیان هنگامی که سکان هدایت وزارت اقتصاد را در دست گرفت، انتقاداتی را به عملکرد بانک ها در دوره های گذشته وارد کرد. به همین منظور نیز پیش بینی می شد که در آینده نزدیک شاهد تغییراتی در مدیریت بانک ها باشیم. این بار قرعه به نام بانک تجارت افتاد و مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود جای خود را به فرد دیگری سپرد.

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در مدت چند ماهه حضور خود در وزارت اقتصاد انتقاداتی را به عملکرد بانک ها وارد نمود و در اظهاراتش به ایجاد تغییر و تحولاتی در مدیران بانک ها اشاره می نمود. در همین راستا در هفته گذشته سریال تغییر مدیرعاملان بانک ها به بانک تجارت رسید و محمدابراهیم مقدم نودهی جای خود را به رضا دولت آبادی داد.

مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود، رفتمحمد ابراهیم مقدم نودهی طی سال های 1379 تا 1388 به عنوان عضو هیات مدیره بانک تجارت مشغول به کار بوده و پس از آن نیز مسئولیت مدیرعاملی بانک ایران زمین را تا سال 1393 عهده دار بوده است. از اوایل سال 1393 وی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک تجارت انتخاب شد.

در مورخه 13 تیر ماه سال جاری بود که مطلبی با عنوان "قرعه وام نجومی این بار به نام مدیرعامل یک بانک دولتی افتاد" به بررسی وام های نجومی که توسط مدیرعامل سابق بانک تجارت اخذ شده بود پرداختیم. در آن مطلب اشاره شد که محمدابراهیم مقدم نودهی طی 9 سال توانسته بود در مجموع وام هایی به مبلغ 577 میلیون تومان با نام ها، نرخ سودها و دوره های بازپرداخت متفاوت دریافت نماید.

طبق صورت های مالی بانک تجارت، اولین وام برای محمدابراهیم مقدم نودهی به تاریخ 5 آذر 1387 به تصویب رسیده بود. مبلغ این وام که با عنوان وام مسکن در صورت های مالی درج شده، 8 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بود. جالب اینکه در همین روز دو وام دیگر برای مدیرعامل بانک تجارت با عناوین وام مسکن و وام ضرروی به تصویب رسیده بود. مبلغ وام دوم که به اسم وام مسکن، در صورت های مالی درج شده بود 10 میلیون تومان با نرخ سود 7 درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بود. مبلغ وام سوم نیز که به اسم وام ضرروی در صورت های مالی آمده بود 52 میلیون و 790 هزار تومان با نرخ سود 1 درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بود. یعنی مدیرعامل بانک تجارت در یک روز طی سه وام که با نام های مسکن و ضروری در صورت های مالی درج شده بود مبلغ 70 میلیون و 790 هزار تومان وام دریافت کرده بود.

وام بعدی مقدم نودهی در تاریخ 16 دی ماه 92 به تصویب رسیده بود. مبلغ این وام که با نام جعاله در صورت های مالی درج شده 28 میلیون تومان بود. نرخ سود آن 12 درصد و مدت بازپرداخت آن 51 ماهه بود.

اما مهمترین وام که بیشترین مبلغ را دارا بود و می توان از آن به عنوان وام نجومی یاد کرد در 28 اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب رسیده بود. نوع این وام در صورت های مالی وام ضروری درج و مبلغ آن 478 میلیون تومان با نرخ سود 2 درصد و دوره بازپرداخت 120 ماهه (10 ساله) بود.

 مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود، رفت

از دیگر حاشیه های محمدابراهیم مقدم نودهی موضوع فیش حقوقی وی بود که یکی از پرحاشیه‌ ترین و چالش ‌برانگیزترین روزهای بانک تجارت را در سال گذشته رقم زد. فیش حقوقی وی نشان می داد که او در آذر ماه سال ۱۳۹۴، رقم ۷۱۰ میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع این دریافتی در مدت ۲۱ ماه بوده است.

مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود، رفت 

 مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود، رفت

حالا محمدابراهیم مقدم نودهی با حاشیه هایی که داشت، کرسی خود را به رضا دولت آبادی داده است. دولت آبادی دارای لیسانس حقوق قضایی است و از سوابق بانکی او می توان به مدیر امور اعتباری بانک تجارت و معاون مدیر عامل بانک تجارت اشاره نمود. همچنین وی در هیئت مدیره این بانک نیز حضور داشته است. شاید مهمترین چالش های دولت آبادی در بانک تجارت یکی موضوع زیان ده بودن این بانک در بورس و دیگری سامان دادن اوضاع سپرده گذاران البرز ایرانیان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار