آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما مسلمان هستیم و مسأله خط گرفتن از قرآن حرف اول ما است.
کد خبر: ۵۴۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 27 December 2017


به گزارش تابناک رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی دقایقی پیش در اجلاسیه موسسه جوانان امام رضا (ع) که در سالن صبا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: تقارن امروز به عنوان ولادت امام حسن عسکری(ع) با حماسه افتخار آفرین ٩ دی که نمایشگاهی از وابستگی مردم به مقام ولایتی بود که سعادت این جامعه را به دنبال دارد و برای ما در حقیقت بیانگر یک واقعیتی است که در خط سازی انقلاب ما اثرگذاری شایسته‌ای دارد.


وی ادامه داد: ذات مقدس پروردگار به پیامبر(ص) دستور می‌دهد، خط و راه خود را اعلام کند، خط و نمادی که از راه پیامبر مورد توجه قرار گرفته است، خداوند می‌فرماید آن را به مردم بیان کند و بگو این خط، راه من است که مردم را به خدا دعوت کنم.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: با بصیرت مردم را دعوت کنم یا مردم با بصیرت به سمت خدا بیایند، این محل اختلاف است که آیت الله طباطبایی در تفسیر المیزان می‌گوید، این تفسیر ادعو الی الله  است، " علی بصیرت" بیان است، برای سبیل نه برای ادعوا، یعنی خط من بر مبنای بصیرت و بینش کامل و شفاف و روشن است.
علم الهدی خاطرنشان کرد: خط بابصیرت یعنی چه؟ ما در دنیا، در یک دکترین سیاسی قرار داریم که در حقیقت جوامع لیبرال دموکرات و جامعه مدنی را این دکترین اداره می کنند.


وی تاکید کرد: جامعه مدنی غربی بر این استوار است که مجموعه حرکت‌های سیاسی در یک ملت به وسیله تشکل‌ها واحزاب‌ها صورت بگیرد و افراد در عرصه فعالیت سیاسی اگر می‌خواهند داخل شوند, هرکدام داخل یک خزب قرار بگیرند، در انجمن یا شورای مرکزی وارد شود، این جامعه، جامعه مدنی است، اما اگر بنا شد مشارکت به صورت فرد فرد انجام شود،کشور به صورت جامعه توده‌ای اداره می‌شود.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: یکی از شگردهای شیطانی دشمن که در دنیای غرب هم از شگردهای مدرنیسم بوده این است که هرچه به عنوان یک اصل در مدرنیسم شناخته شده باشد آن را ارزش می‌دانند و هرچه برخلاف مدرنیسم باشد، آن را ضد ارزش می‌دانند.


علم الهدی یادآور شد: امروز در جهان سیاست، سیاستی که زمام آن در اندیشه لیبرال دموکرات و سیاستی که از دل دکترین آن، استکباری بدتر از قرون وسطی بیرون آمده باشد، آمدند این جامعه مدنی غربی را به عنوان یک اصل ارزشی معرفی می‌کنند که هرچه خلاف آن باشد، ضد ارزش بوده، بنابراین، می‌گویند، جامعه مدنی ارزش و جامعه توده‌ای ضدارزش است.


وی اضافه کرد: اگر در یک جامعه‌ای مردم به صورت دسته جمعی وارد عرصه مشارکت و فعالیت سیاسی شوند، جامعه توده‌ای است و ضدارزش و اگر در مقابل وارد یک تشکل شوند و اندیشه حاکم بر آنها فکر تشکیلاتی باشد، جامعه توده‌ای و ضد ارزشی است و اشخاص با ژست اکادمیکی که به خود می‌گیرند، مروج این اندیشه لیبرال دموکرات غربی هستند، در علوم سیاسی جامعه مدنی غربی به عنوان جامعه پیشرفته  قرار گرفته و در مقابل جامعه توده‌ای به عنوان ضد ارزش معرفی می‌شود که اگر ما آن را بپذیریم، طرفدار ضدارزش می‌شویم.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بصیرت، بینش سیاسی و شفافیت حرکت برای فرد فرد اشخاص باید مشخص شود که اسیر تشکل نشوند.
علم الهدی متذکر شد: امروز خط حاکم بر جریان استکبار این عقیده را دارند و این افرادی که چشم به دروازه قدرت دارند و می‌خواهند در عرصه قدرت وارد نظام شوند، منطق آنها این است که باید در یک حزب قرار بگیریم و آن حزب اندیشه ما را به عهده بگیرد و مشارکت سیاسی با لیدر باشد.


وی افزود: همه چیز باید بر اساس شفافیت باشد، باشفافیت، مردم را به سمت خدا دعوت کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز که امام معصوم در پس پرده غیبت هستند، شما این موقعیت را انتخاب کردید که دنیا را به سمت خدا دعوت کنید، شما باید همه ی جریان ها را بشناسید. 


علم الهدی اظهار کرد:  اگر توده بصیرت برای شما ایجاد شد، می‌توانید حاکمیت خدا را برای دنیا ثابت کنید، اگر راه ما بصیرت نباشد، نه جریان‌شناسی می‌دانیم، نه اقتدار امروزی راه پیامبر برای ما روشن است، نه شگردهای دشمن برای ما روشن است, از طرفی به سمت دشمن می‌رویم.


وی تاکید کرد: ما خط مان این است که دنیا را به سمت بصیرت هدایت کنیم، جامعه ما نه مدنی است و نه توده‌ای بلکه ولایی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: ما با توجه به اساسی که به آن پایبند هستیم، ما معتقدیم، باید مشارکت و فعالیت سیاسی داشته باشیم و اصول داریم، براساس این اصول که گرفته شده از وحی و قرآن است، باید با هرآنچه که منافی غیردین است، در مبارزه هستیم که در آن نه پول است و نه قدرت، بلکه در آن راه از جان‌مان می‌گذریم.


علم الهدی تاکید کرد: هر جریانی که بخواهد وارد جامعه شود، با خط ما زاویه داشته باشد با آن مبارزه می‌کنیم، این مبنای ما است و جریان مقابل ما جریان قدرت یاب است، جریانی که در یک رقابت سیاسی وارد می‌شود، با همه امتیازاتی را که به دشمن دادند، می‌خواهند قدرت خود را حفظ کنند.


وی اضافه کرد: اگر از اول انقلاب ارزیابی کنیم، می‌بینیم در همه توطئه‌هایی که علیه ایران انجام شد، فرانسه شریک اول آمریکا بود، که یک جریانی که نزدیک ۴٠ سال با ما عداوت داشته و نیروی دفاعی ما را هدف گرفته، این می‌خواهد قدرت بر سرقدرت دفاعی ما معامله کند، نمی‌آید مشکل بانکی ما را حل کند.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ما باید جریان‌شناس باشیم، مساله خط گرفتن از قرآن، حرف اول ما است، وجود مقدس امام حسن عسکری(ع) آمده بود که شیعیان را آماده غیبت طولانی کند، اگر وجود ایشان برای ما نبود به این موقعیت رویایی با دشمنان اسلام دست پیدا نکردیم و جبهه قدرت نظام به این شکل در کره زمین شکل نمی‌گرفت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار