استاندار خراسان رضوی گفت: ۹۰۰ سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۲۷۵ عدد از آنها مستقیما در ارتباط با اعتیاد است.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 16 December 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان صبح امروز در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد‌مخدر که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات بسیار زیاد دستگاه‌های مختلف مانند نیروی انتظامی و دادگستری که در شرق کشور در راستای کاهش استفاده از روانگردان‌ها به انجام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 تن مواد مخدر در استان خراسان‌رضوی کشف شده اما باید این را در نظر داشت تا زمانی که مبارزه با مواد مخدر به شکل یک فرهنگ درنیاید هیچ مبارزه انتظامی نمی‌تواند به‌‌صورت کامل موفق واقع شود.

استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر اهمیت مبارزه با اعتیاد به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اساسی، خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین خواسته‌های وزیر کشور  از استانداران نیز موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد بوده که در این زمینه شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان‌رضوی موضوعاتی را در دستور کار قرار داده است.

رشیدیان ادامه داد: یکی از نهادهایی که می‌تواند در رفع مشکلات ناشی از اعتیاد بسیار اثرگذار باشد سازمان‌های مردم نهاد هستند که در خراسان رضوی از مجموع 900 سازمان مردم نهاد، 275 سازمان در موضوع اعتیاد، 44 سازمان در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی و 165 تیم اجتماع‌محور نیز در حوزه حاشیه‌شهر و پیگیری و تعامل با معتادان فعالیت می‌کنند که باید گفت اقدامات آن‌ها اثرات بسیار مناسبی را به‌همراه داشته است.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از اعتیاد در کاهش بروز آسیب‌های خانوادگی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با توجه به اقدامات انجام شده میزان طلاق در خراسان‌رضوی 13.1 درصد کاهش داشته است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار