استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه این استان ۲۸۰ هزار بیکار دارد‌، گفت: به علت وجود تعداد زیاد مراکز آموزش عالی ‌بخش زیادی از آنها تحصیل‌کرده هستند.
کد خبر: ۵۳۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 14 December 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هم‌ اکنون شاهد این هستیم که بخش زیادی از بازار سوغات خراسان‌رضوی در اختار چینی‌ها بوده و ما باید همانطور که افراد از کشورهای دیگر بازار داخل ایران را تحلیل می‌کنند بازار داخلی را تحلیل کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی برای تأمین بازار سوغات استان خراسان رضوی استفاده کنیم نیاز است که بررسی‌های کارشناسی را انجام داده و پس از آن تولیدکنندگان داخلی که بخشی از آنها نیز مددجویان کمیته امداد هستند بتوانند از این گردش مال بزرگ سهمی داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت جغرافیایی ویژه استان تأکید کرد: یکی از بازارهایی که در خراسان‌رضوی بسیار می‌تواند مورد توجه باشد تأمین کالاهای مورد نیاز کشور افغانستان بوده و همچنین با توجه به امکان وارداتی که برای برخی از اقلام کشاورزی از آن کشور وجود دارد تولیدکنندگان می‌توانند به صورت تهاتری وار عمل شوند.

رشیدیان تبدیل و بسته‌بندی دانه‌های روغنی را یکی ازفرصت‌های صادراتی در خراسان رضوی دانست و تأکید کرد: این بازار می‌تواند مددجویان کمیته امداد را نیز بهره‌مند کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان خراسان رضوی بیکاری افراد تحصیل‌کرده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 280 هزار نفر در خراسان رضوی بیکار هستند که به علت وجود تعداد زیادی از مراکز آموزش عالی در این استان بخش زیادی از آنها تحصیل‌کرده هستند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت اشتغال تحصیل‌کردگان برنامه‌ریزی شده که حدود 200 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در خراسان رضوی به سمت نسل سوم شدن پیش بروند.

رشیدیان با اشاره به ایجاد 97 هزار و 800 شغل در سال گذشته در خراسان‌رضوی، تصریح کرد: این میزان معادل حدود 16 درصد از اشتغال ایجاد شده در تمام کشور بوده و این در حالی است که جمعیت خراسان‌رضوی در حدود 8 درصد تمام کشور است.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت تسهیلات به مددجوان کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: با توجه به بالا بودن میزان مانده در بانک‌های خراسان‌رضوی این آمادگی وجود دارد که اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد تأسیس شده و تمام این تسهیلات پرداخت شود.

استاندار خراسان‌رضوی مهم‌ترین مشکلات موجود برای تولیدات مددجویان کمیته امداد فروش و بازاریابی آنها دانست و تأکید کرد: این اعتقاد وجود دارد تسهیلات بدون داشتن طرح اقتصادی مشکلی را از اشتغال مددجویان کمیته امداد حل نمی‌کند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار