بدخوابی یا بی‌خوابی عامل ایجاد افزایش وزن است به همین دلیل چند نوشیدنی را به شما معرفی می کنیم که هم بهتر بخوابید هم لاغرتان کند.
کد خبر: ۵۳۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 14 December 2017
به گزارش تابناک : قبل از خواب نوشیدنی های زیر را بخورید تا لاغر شوید:

شیر

یک لیوان شیر (گرم یا سرد) می‌تواند کمک موثری برای خوب خوابیدن شما باشد. شیر حاوی مقدار قابل توجهی تریپتوفان و کلسیم است که هر دو این مواد مغذی عامل مهمی در رژیم غذایی ما به حساب می آید. به دلیل اینکه، پروتئین شیر دیرتر هضم می‌شود، بدن در طول شب زمان لازم برای عضله‌سازی را پیدا می‌کند. پس مصرف شیر قبل از خواب به معنای سوخت و ساز بیشتر و راحت‌تر وزن کم کردن است.

آب‌انگور

اغلب اوقات مصرف انواع آبمیوه‌ها قبل از خواب توصیه نمی‌شود، اما نوشیدن یک لیوان آب‌انگور ۱۰۰ طبیعی قبل از خواب می‌تواند کمک کند تا بهتر بخوابید و بیشتر چربی بسوزانید. تحقیقات نشان می‌دهد، میزان ترشح انسولین در شب (به دلیل مصرف کربن‌های ساده‌ای مثل آب‌میوه) عملکرد و یا چرخه ۲۴ ساعته بدن را یکنواخت و منظم می‌کند. در آب‌انگور آنتی‌اکسیدان مفیدی به نام رزوراتول وجود دارد که کالری ذخیره شده در چربی‌های سفید را به کاالری ذخیره شده در چربی‌های قهوه‌ای تبدیل می‌کند و باعث سوزاندن و از بین رفتن چربی‌ها می‌شود.

چای بابونه

یک فنجان بزرگ، چای بابونه داغ می‌تواند میزان گلیسین بدن را که یک آمینواسید طبیعی و مغذی است به مقدار زیادی بالا ببرد. آمینو اسید گلیسین به تمدد اعصاب کمک می‌کند و مانند یک داروی مسکن مناسب حالات روحی را تسکین می‌دهد. یکی دیگر از فواید مهم استفاده از چای بابونه ویژگی خاص آن در متعادل کردن درجه حرارت بدن است. با مصرف چای‌ بابونه بدن شما به شکل طبیعی و خودکار دمای خود را خنک می‌کند و مطمئنا این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل در بهتر خوابیدن شما خواهد بود. علاوه بر این، مصرف چای بابونه رابطه مستقیمی با کنترل میزان گلوکز و کاهش وزن دارد. نکته پایانی و مهم اینکه مطمئن باشید هر نوع چایی که قبل از خواب مصرف می‌کنید، چای فاقد کافئین و خاصیت سم‌زدایی است.

شیکِ سویا

ترکیب سویا و شیر،  سرشار از آمینواسید تریپتوفان است که پیش‌تر هم درباره آن توضیح داده‌ایم و اما چرا مصرف این آمینو اسید تا این حد مهم است؟ طبق پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه بیرمنگام انگلستان، مصرف تریپتوفان می‌تواند با تحریک ملاتونین شما را خواب‌آلوده کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود ببخشد. علاوه بر این، تریپتوفان با کاهش میزان کلسترول کمک می‌کند تا از تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم جلوگیری شود.






منبع : برنا 
برچسب ها: رژیم غذایی ، کاهش وزن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار