وزیر ورزش و جوانان گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هزینه جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان، اوقات فراغت ۴۰ الی ۵۰ میلیون نفر را پر می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 13 December 2017
به گزارش تابناک : دکتر سلطانی‌فر ضمن ابراز خوشحالی از این نشست گفت: از شهدای زیادی خاطرات بسیاری دارم به خصوص در زمان جنگ تحمیلی که در خدمت شهید کلانتری بودیم و ایشان به من محبت و اعتماد خاصی داشتند.

دکتر سلطانی فر ورزش را مناسب ترین ابزار برای تحکیم وحدت و افزایش غرور ملی دانست و گفت: موفقیت در ورزش باعث شور و شعف ملت و یکپارچگی اقوام می شود. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هزینه جاری حدود 80 میلیارد تومان، اوقات فراغت 40 الی 50 میلیون نفر را پر می کنند و البته یک ریال از این هزینه‌ها را هم دولت نمی دهد. در کدام حوزه دیگر چنین ابزار ارزانی با این برد قوی وجود دارد؟

دکتر سلطانی فر توسعه ورزش همگانی را یک وظیفه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید مردم را تشویق به ورزش کنیم تا با حفظ سلامتی آنها جلوی بسیاری از هزینه های گزاف درمانی را بگیریم. در کنار آن کار کردن روی ورزش های مادر و کشف استعدادها در مناظق محروم، روستایی، عشایری و دورافتاده ما را به سمتی می برد که در المپیک 2020 در کنار چهار رشته ای که در المپیک های قبلی به مدال رسیدیم در دو، سه رشته جدید مثل کاراته و سنگنوردی مدال کسب کنیم و باعث عزت و افتخار کشور شویم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توجه ویژه این وزارتخانه به امور جوانان گفت:‌ پرکردن اوقات فراغت و ورزش کردن جوانان تقریبا در همه کشورهای دنیا به عهده وزارت ورزش است. ابزار امور دیگر مثل تامین مسکن، تحصیل و اشتغال جوانان دست ما نیست اما برنامه ریزی و هماهنگی آن با دیگر نهادها به عهده این وزارتخانه است.

وی افزود: عمده وظایف و فعالیت های ما در خصوص جوانان اعطای وام قرض الحسنه به زوج های جوان، ایجاد خانه های جوان و گسترش NGO ها که به حدود 2000 عدد رسیده در کنار توسعه دفاتر مشاوره ازدواج بوده است و عزم و اراده جدی داریم تا با تعامل با سایر وزارت خانه ها مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.

دکتر سلطانی فر با اشاره تصمیمات بزرگ و انقلابی دولت یازدهم برای حل مشکلات و افزایش رفاه مردم گفت: طرح تحول سلامت جهت رفاه و سلامت عمومی اقدام بسیار مهمی بود. برجام نیز یک اتفاق بزرگ بود که در مذاکرات نابرابر با قدرت های بزرگ دنیا قدرت سیاسی خود را به رخ آنها کشاندیم.

وزیر ورزش و جوانان با یاداوری ملاقات آقای دکتر روحانی با اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه گفت : در آن جلسه و درجریان مذاکرات در بهمن 1394 که بنده هم حضور داشتم، اولاند با صراحت گفت که گروه 5+1 در مورد اصل حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اختلاف نظر نداشتند و فقط اختلاف نظر در زمان حمله بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم باید بدانند که دولت تدبیر و امید با اجرای برجام توانست بسیاری از مشکلات کشور را کم کند و این اتفاق بزرگ تاریخی با همراهی و حمایت همه مسئولان عالی رتبه رخ داد.

در ادامه این نشست صمیمانه دکتر سلطانی فر افزود: در کشور بحران های جدی مثل بحران آب، مساله محیط زیست و پسماندها را داریم. موضوع صندوق های بازنشستگی هم یک معضل بسیار مهم است. طرح هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی بخشی از مشکلات جدی دولت را حل خواهد کرد و عزم و اراده شخص رییس جمهور مانند دوره قبل رساندن مشکلات به حداقل است.

دکتر سلطانی فر در پایان با تاکید به محقق شدن بسیاری از وعده های دولت و پیگیری برای تحقق مابقی وعده ها گفت:‌ از تاکیدات جدی دکتر روحانی استفاده از مدیران جوان و بانوان در راس بدنه مدیریتی کشور است تا در پایان کار دوره فعالیت دولت دوازدهم انتقال قدرت به نسل بعدی بدون نگرانی انجام شود.

در این جلسه همچنین محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از اقدامات بسیار مهم دکتر سلطانی فر در حوزه جوانان گفت: جمع فرزندان شاهد ارزشمند حاضر در این جلسه ممکن است گرایشات مختلفی در جنبه های مختلف داشته باشند اما در اعلام مواضع همیشه وحدت رویه داشته اند. امیدواریم با استمرار این جلسات گام های مهمی در حل مشکلات جوانان برداریم.

در این نشست فرزندان شهیدان گرانقدر حداد عادل، همت، کلانتری، سالاری پور، حمید باکری، عباسپور، دستواره، کریمی، محمدی عراقی، اندرزگو، نامجو، آسیانی، دادمان، ساجدی و محدث حاضر بودند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار