پادشاه عربستان در دیدار با پادشاه اردن تأکید کرد آنچه که به اردن ضرر می‌رساند، به عربستان نیز آسیب می زند.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 13 December 2017
به گزارش تابناک : مذاکرات میان سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و عبدالله دوم، پادشاه اردن در عربستان با حضور حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن برگزار شد و در این دیدار، تحولات مربوط به مسئله قدس و پیامدهای خطرناک تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل متمرکز بود.

در بیانیه صادره از دفتر پادشاهی اردن آمده است، در این دیدار تبعات تصمیم آمریکا بر امنیت و ثبات منطقه و تلاش ها برای تحقق صلح در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
پادشاه اردن در این دیدار بر لزوم هماهنگی مواضع کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و تماس با جامعه بین الملل در این خصوص تاکید کرد.

در این مذاکرات میان پادشاهان عربستان و اردن، همچنین به اوضاع در سوریه و عراق و بحران ها در منطقه و تلاش ها برای دستیابی به راه حل های سیاسی در خصوص این بحران ها پرداخته شد.

در این مذاکرات بر لزوم ادامه رایزنی ها و هماهنگی‌ها میان این دو کشور درخصوص مسائل گوناگون مورد توجه دو کشور تاکید شد.

عبدالله دوم با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز دیدار کرد و در این دیدار تحولات منطقه و جهان به ویژه مسئله قدس مورد بررسی قرار گرفت.

پادشاه اردن امروز به همراه ولیعهد خود وارد ریاض شد و انتظار می رود که ریاست هیئت اردنی را در نشست‌های سران سازمان همکاری اسلامی که روز چهارشنبه در شهر استانبول برگزار می‌شود، برعهده داشته باشد.






منبع : روسیا الیوم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار