استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در یک‌سال اخیر در خراسان‌رضوی ایجاد شد.
کد خبر: ۵۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 12 December 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سبزوار اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال 160 هزار اشتغال در استان ایجاد می‌شود که بخشی از آن با تحقق طرح‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و آی تی ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان از 2.14.دهم به 1.10 دهم کاهش یافته تصریح کرد: میانگین نرخ بیکاری استان پایین‌تر از نرخ بیکاری کشوری است.

وی با اشاره به وجود حدود 300 هزار نفر افراد جویای کار در استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: از تابستان سال گذشته تا پایان فصل تابستان امسال حدود 184 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که براساس آمار رسمی 23.1 اشتغال کشور در این استان ایجاد شده  و در رتبه اول اشتغال است.

رشیدیان با اشاره به اینکه فضای کسب و کار خراسان‌رضوی با همکاری خوب بانک‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی  بهبود یافته است، گفت: با تلاش صورت گرفته امسال 500 میلیارد ریال تسهیلات با همکاری بنیاد مستضعفان، بانک سینا و معاونت روستایی ریاست جمهوری با کارمزد 6 درصد و با هدف توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم این استان با هدف توسعه متوازان به طرح‌های عمرانی و تولیدی روستاها اختصاص یافت.

وی افزود: برای رونق و توسعه مشاغل کوچک نیز تسهیلات ارزان قیمت مشخص به مبلغ 240 میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری تسهیلات یارانه‌ای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش  برای بخش تولید در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین دغدغه دولت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است افزود:  اقتصاد مقاومتی امری تکلیفی است که نه مخصوص دولت بلکه برای همگان است و در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی، ارتقای تولید داخلی و ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی  در جامعه  ائمه جمعه، آموزش و پرورش و رسانه‌ها  نقش موثری دارند.

رشیدیان با اشاره به طرح روستاهای پاک عاری از طلاق، اعتیاد و بیکاری و چند مولفه دیگر افزود: تاکنون 63 روستای پاک در خراسان رضوی مشخص شده است.

وی همچنین شهرستان سبزوار را  زادگاه مفاخر و مشاهیری چون حکیم سبزواری، شریعتی، بیهقی و حمید سبزواری دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی شاهراه ارتباطی شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است که زیرساخت‌های فرودگاه و راه آهن در آن فراهم است. 

رشیدیان افزود: شهرستان سبزوار با تاریخ کهن، ظرفیت گردشگری، وجود دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، نیروی انسانی متخصص، بخش خصوصی قوی و ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی از شهرستان‌های تاثیرگذار خراسان‌رضوی در حوزه اقتصادی است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار