مرحله دوم از طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی در دام‌های سنگین خراسان رضوی که از مهر ماه آغاز شده بود، پایان این هفته خاتمه می یابد.
کد خبر: ۵۳۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 December 2017
به گزارش تابناک : محسن عابدزاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با تمهیدات نوین بهداشتی و کنترلی اعمال شده و ارتقاء سطح کیفی واکسن های مورد استفاده، بیماری تب برفکی در حال حاضر در استان خراسان رضوی تحت کنترل است.

وی ادامه داد: نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد ولی لازم است دامداران هوشیاری لازم را معمول داشته و برابر ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای ابلاغی دامپزشکی عمل کنند.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره با تغییر سوش های مختلف جمعیت دام های اهلی را تهدید می کند و یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری، افزایش سطح ایمنی دام با انجام واکسیناسیون به موقع است.

وی افزود: 97 درصد از واکسیناسیون انجام شده در این طرح با کمک واکسن های وارداتی و3 درصد باقیمانده از جمعیت دام سنگین وکل جمعیت دام سبک حساس با استفاده از واکسن تولید داخل ارتقاء یافته و به صورت رایگان انجام گرفت.

عابدزاده ضمن اینکه از دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری و یا تلفات مشکوک در دام ها، موارد را به شبکه های دامپزشکی شهرستان محل سکونت و یا اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع رسانی نمایند، تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید و همراه آن باید دامداران نسبت به رعایت دقیق موازین بهداشتی و قرنطینه ای اقدام نموده و از خرید دام بدون اطلاع و نظارت دامپزشکی خودداری نمایند.






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار