معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال تغییر سایت بن رو در صورت عدم مشارکت سهام‌داران زیرمجموعه سایپا برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد و گفت: مباحث پایه‌ای قرارداد رنو تغییری نکرده اما به لحاظ اجرایی باید در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک طی ۲۰ روز آینده ثبت می شود.
کد خبر: ۵۳۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 11 December 2017
به گزارش تابناک : محسن صالحی‌نیا در نشستی خبری که امروز (دوشنبه) در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در پاسخ به سرنوشت سایت بن رو و خبرهای اعلامی مبنی بر عدم موافقت سایپا برای تولید مشترک، اظهار کرد: بحث مخالفت سایپا مطرح نیست. سهام بن رو به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و آن ها تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مناسب ندیده اند. 
تعیین تکلیف قرارداد با رنو تا ۲۰ روز آینده

وی افزود: طی هفته گذشته با حضور مدیران ارشد شرکت رنو دو محور پیشنهاد شده است تا مورد بررسی قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک حداکثر تا پایان سال میلادی یعنی طی ۲۰ روز آینده مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: دو پیشنهاد ارائه شده مربوط به ایجاد مرکز مهندسی در ساختار بوده که سه منطقه در این رابطه شناسایی شده تا ایجاد زیرساخت‌ها مدنظر قرار گیرد. علاوه بر آن دو سایت دیگر برای قرارداد همکاری مشترک با رنو ارائه شده و در دست بررسی است.

به گفته صالحی‌نیا، پلت‌فرم‌های مدنظر در کلاس A بوده و پنج نوع خودرو در کلاس B  و B+ تعریف شده که بین طرفین در حال نهایی شدن است و پس از ثبت شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک براساس زمان‌بندی مدنظر قرار می‌گیرد. این دو پلت‌فرم، طراحی روز بوده و یک ماه قبل در پاریس رونمایی شده است.

اگر سهامداران قبول نکنند ظرفیت تولید سایپا در خودروسازی دیگری دنبال می‌شود

وی با اشاره به این‌که تقریبا نتیجه‌بخش بودن بحث "بن رو” احتمال کمی دارد، خاطر نشان کرد: تنها در صورتی این مساله به نتیجه خواهد رسید که سهامداران، مشارکت را قبول کنند و در غیر این صورت ظرفیت تولید در خودروسازی دیگری دنبال خواهد شد تا شرایط تولید فراهم شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری مربوط به مشکلات ایجاد شده پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو و آشفتگی بازار طی ۲۰ روز گذشته، اظهار کرد: به دلایلی با نظر مسئولان، ثبت سفارش واردات خودرو باگمان این‌که واردات روند غیر متعارفی داشته، متوقف شد تا این موضوع رسیدگی و بررسی شود که این مساله به درازا کشید؛ هرچند که واردات خودرو مربوط به ثبت سفارش‌هایی که قبل از محدودیت انجام شده بود، کماکان ادامه دارد.

تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک

صالحی‌نیا با بیان این که آیین‌نامه مربوط به ثبت سفارش واردات خودرو در دولت مدنظر قرار گرفته است، گفت: صحبت‌های مطرح شده در ارتباط با تصویب این پیش نویس در دولت قابل استناد نیست اما باید اعلام کرد که در کمیسیون مربوطه دولت نهایی شده و به زودی توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها مساله‌ای که در مورد این پیش نویس باید مطرح کرد، این است که خودروهایی که به دلایل مختلف در گمرکات مانده‌اند تعیین تکلیف می‌شوند. علاوه بر این، آیین‌نامه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز صنعت، معدن و تجارت و با همکاری کارگروه‌های مربوطه به دولت ارائه شده است.

آغاز تولید خودرو ۳۰۱ از اسفند ماه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد قراردادها و مذاکرات خودرویی از جمله رنو و پژو یادآور شد: مباحث پایه‌ای قرارداد رنو تغییری نکرده ولی به لحاظ اجرایی باید در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کرد. شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک طی ۲۰ روز آینده ثبت می شود.

صالحی‌نیا ادامه داد: در مورد قرارداد پژو نیز شرکت مشترک تاسیس و سرمایه‌ گذاری انجام شد تا تولید پژو ۲۰۰۸ آغاز شود. در مورد خودروی ۳۰۱ نیز از اسفندماه تولید آغاز خواهد شد. علاوه بر این سایت سیتروئن و سایپا در کاشان افتتاح شده و عرضه به بازار از اردیبهشت ماه مدنظر قرار می‌گیرد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار