سردار کوثری، اقتدار سپاه در منطقه را برگرفته از ایمان قوی رزمندگان اسلام و فرماندهی آنها دانست و در واکنش به بی توجهی سردار سلیمانی به نامه سیا گفت: رزمنده‌ای همچون برادرم حاج قاسم تحت فرماندهی ولی امر مسلمین همان رفتاری را در مواجه علیه شیطان بزرگ انجام داد که مورد نظر حضرت امام(ره) هم بود.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 11 December 2017
به گزارش تابناک : سردار اسماعیل کوثری، در تشریح علل عدم پاسخگویی سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به نامه اخیر رییس سازمان سیا، افزود: ایشان با تأسی از مکتب امام(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند به خوبی واقف است رفتار شیطان تغییر ناپذیر است لذا به دلیل اینکه هیچگاه نباید و نمی توان به راهبرد آمریکا اعتماد کرد به همین علت نامه سیا را پاسخ نداده و توجهی به آن نکرد.
وی با اشاره به سلسله جنایات، ددمنشی ها و بدعهدی های دولت آمریکا در جهان تصریح کرد: اساسا نمی شود به چنین نظامی اعتماد کرد. نمونه آن را در توافق هسته ای دیدیم، آمریکایی ها بر خلاف اینکه با 5 کشور دنیا بر سر مسایل هسته ای ایران یک قرارداد بین المللی را به امضا رساندند اما با رفتاری قلدر مابانه از اجرای آن سر باز می زنند. به همین دلیل معتقدم حاج قاسم در بی توجهی به نامه سیا هم از تجربه برجام بهره برد و هم اینکه به واسطه چند سال حضور در منطقه و شناخت درست کید دشمن در بد قولی ها تصمیم درست و سنجیده ای را اتخاذ کرد.
کوثری با تاکید بر اینکه این سردار رشید اسلام حتی پاکت نامه رییس سیا را باز نکرد، خاطر نشان کرد: این اقدام حاوی یک پیام مهم بود و آن اینکه تا زمانی که آمریکا بطور بنیادین در رویه سلطه جویانه خود تغییری ایجاد نکند ما مطلقا حرفی با آنها نداریم. این به آن معنا نیست که کاخ سفید باید از ما تبعیت کند اما انتظار داریم مسئولین دولت آمریکا بالاخره به این نتیجه برسند حق مداخله و سلطه بر هیچ یک از کشورهای منطقه و جهان را ندارد چرا که ما انقلاب کردیم تا تابع این زورگویی های امثال آمریکا نباشیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله خاطر نشان کرد: اگر واشنگتن در طول این سال ها دست از حمایت همه جانبه خود از گروه تروریستی داعش دست بر می داشت ممکن بود ما بگوییم اینها گامی در اهداف ضد تروریسم برداشته اند اما شاهد بودیم در آخرین لحظات باقی مانده اذناب داعش را با تنفس مصنوعی از منطقه خارج کردند تا در جای دیگر مثل افغانستان و لیبی با اهدافی تازه از آنها بهره کشی کنند.
کوثری رویکرد سردار سلیمانی در عدم پاسخ گویی به نامه سازمان سیا را خدا پسندانه و کاملا استراتژیک یاد کرد و افزود: آمریکایی ها باید بفهمند همچنان کسانی در این مملکت هستند که بسیار محکم، مصمم و با صلابت راه شهدا را ادامه می دهند و زیر بار بدعت های منطقه ای قدرت ها نمی روند.
وی در ادامه به تحلیل قدرت فرامنطقه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پیام حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب این بود که ما باید به سمت بسیج جهان اسلام علیه استعمارگران گام برداریم از این رو اگر سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی قدرت خود را به رخ دشمن نمی کشید امروز بسیجی وجود نداشت تا در برابر نسخه جدید دشمنان اسلام یعنی داعش صف آرایی کند و با تو دهنی آنها را از سوریه و عراق بیرون بی‌اندازد.
این مقام نظامی امنیتی در همین راستا عنوان داشت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران ما شاهد ظهور بسیج در عراق- سوریه – لبنان و یمن هستیم و آمریکا و متحدانش به مثابه هفتاد سال پیش در جنگ جهانی دیگر نمی توانند هر کاری را علیه ملت ها انجام دهند و محور مقاومت به آنها فهماند زمان جنایات بدون پرداخت هزینه ، سپری شده است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در مرحله بسیج نیروها در فرا منطقه قرار گرفته و ان شاالله در آینده باید پروژه بسیج جهان اسلام را تکمیل سازیم.
کوثری در خصوص ماموریت آتی سپاه قدس در منطقه پس از دوران پسا داعش خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک رسالت واحد همانا مبارزه با تروریسم و تکفیر در منطقه داشته و به هیچ وجه هدفی برای توسعه طلبی و کشور گشایی ندارد. اما در هر جایی جهان استکبار بخواهد به مظلومین و بی پناهان زوگویی کند هر وقت دولت های آن منطقه از ما درخواست کند به حمایت از ستم دیدگان خواهیم شتافت.
وی افزود: سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی برنامه های آموزشی و مستشاری خود را در مبارزه با تروریسم همچنان تعقیب می کند کما اینکه منطقه هنوز بطور کامل از لوث وجود تکفیری های صهیونیست پاک سازی نشده است و علی رغم انهدام مراکز فرماندهیشان بصورت پراکنده در سوریه و عراق فعالیت می کنند.





منبع : جام جم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار