هر کسی در عالم سیاست ممکن است لغزش‌ها و خطاهایی داشته باشد. خبری را اعلام کند که بعدها تکذیب شود و جایی در رعایت حقوق افراد غایب، جانب عدالت و انصاف را رعایت نکند. برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد.
کد خبر: ۵۳۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک : به هر حال لزوم رعایت اخلاق از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد. یک نماینده باید خود را نسبت به تمام رفتارهایش مسوول و متعهد بداند. با این حال تجربه‌ام در نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثابت کرده که رفتار جمعی نمایندگان در پارلمان در کاهش این نوع خطاها موثر خواهد بود. هرچه نمایندگان بتوانند از مشورت با نمایندگان همسو و مخالف خود بهره بگیرند، بیشتر می‌توانند به وظایف نمایندگی‌شان عمل کنند.
باید توجه داشت که یک نماینده مجلس در شرایط برابر با دیگر فعالان سیاسی نیست. یک نماینده به راحتی می‌تواند مصاحبه کند یا از تریبون مجلس شورای اسلامی مسائلی را مطرح کند. در حالی که چنین تریبونی در اختیار همه فعالان سیاسی نیست.
بنابراین اگر کار به غیبت و مذمت دیگر فعالان سیاسی برسد، پاسخگویی برای طرف مقابل مشکل خواهد بود. مگر اینکه فرد در جایگاه و پست دولتی و حکومتی حضور داشته باشد. البته لغزش نمایندگان همچون دیگر سیاستمداران طبیعی است و عذرخواهی در این شرایط بسیار بجا و نشان‌دهنده شجاعت فرد است. خیلی خوب است که با صراحت و به صورت علنی اشتباهات افراد رفع شود.
آنچه اهمیت دارد این است که نمایندگان پیش از طرح مسائل مشورت بگیرند. رفتار جمعی بسیار مفید و موثر است. هرچه بیشتر با جمع عمل شده و تصمیمات جمعی گرفته شود حتی در مورد نطق‌ها با دیگر نمایندگان در میان گذاشته شود، مجلس عملکرد موثرتری خواهد داشت. در بسیاری از موارد نمایندگان می‌توانند بهترین مشاوران باشند اما در حوزه‌های تخصصی می‌توان از کارشناسان هم مشورت گرفت. ضمن اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند کمک خوبی به نمایندگان باشد.






منبع : روزنامه اعتماد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار