استاندار خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته کنتورهای برق ۴۵۰ هزار مشترک خراسان رضوی تجهیز و هوشمند می شود.
کد خبر: ۵۳۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 10 December 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه نیروگاه مولد برق خورشیدی با بیان اینکه صنعت برق یکی از مهمترین صنایع درآمدزای خراسان رضوی بوده است، اظهار کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریالی و اشتغال ۷ نفر در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع از امروز رسماً آغاز به کار کرد و محصولات تولیدی‌اش با عنوان انرژی الکتریکی در فاز اول شهرک صنعتی توس تولید می‌شود. 

وی افزود: مدیران و کارآفرینان مجموعه‌های صنعتی استان از جمله این مجموعه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید درخواست‌هایی را از استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی داشتند که تمامی این موارد در جلسات شورای اقتصادی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حد توان و امکانات موجود حمایت لازم را از کارآفرینان خراسان رضوی خواهیم داشت. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به مدد الهی، عنایات امام رضا(ع) و تلاش مهندسان و متخصصان صنعت برق استان ،میزان برق تولید شده در خراسان رضوی فراتر از میزان درخواستی بوده است و توجه ویژه‌ای به طرح‌های نیروگاهی استان داریم و پیگیر مسائل زیرساختی آن هستیم. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در صنعت برق خراسان رضوی اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مصرف ۳۰ کیلووات بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کنتور ۴۵۰ هزار مشترک تجهیز و هوشمند خواهد شد و این کنتورها در پایش و شناسایی مشترکان سه گروه پر مصرف، در حد الگوی مصرف و کم مصرف کمک می‌کند. 

در ادامه مراسم  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در مسیر نیروگاه‌های خورشیدی تشویق کنیم، گفت: البته سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای با یک کار کارشناسی شده انجام می‌شود و تا حرکت در آن حوزه برای سرمایه‌گذار توجیه پذیر نباشد این کار را نخواهد کرد و باید با لحاظ کردن امتیازات ویژه و حمایت‌های لازم شرایط حضور آن‌ها را فراهم کنیم.

راضیه علیرضایی بیان کرد: نیمه نخست امسال کنتورهای هوشمند با همکاری شرکت برق خراسان رضوی نصب شد و شاهد تاثیرات مطلوبی در صنعت برق استان بودیم.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار