حاجی‌بابایی گفت: هنوز حقوق‌های نجومی در کشور وجود دارد و مدیرانی هستند که بعد از این هیاهوها که درباره حقوق های نجومی بپاشد هنوز دریافتی ها و حقوق های نجومی دارند و با خیال این پول ها می گیرند و کسی هم نیست که به آنها ایرادی بگیرد.
کد خبر: ۵۳۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 09 December 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا حاجی بابایی ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش هزینه های جاری دولت برای اداره کشور اظهارداشت: دولت کشور را گران اداره می کند بدین معنی که تمام امور دست دولت افتاده و مردم حق کمتری در اداره کشور دارند؛ باید مردم و بخش خصوصی در جاهایی که قانون اساسی اجازه داده است ورود کنند و کار را از دست دولت خارج کنند.
وی با بیان اینکه دولت با خدم و حشم فراوان کشور را اداره می کند، اظهارداشت: دولت با عِده و عُده و خدم و حشم زیادی کشور را اداره می کند که این امر برای دولت جز هزینه تراشی نتیجه دیگری را در بر نخواهد داشت، نمی گوییم اخراج کنند و از تعداد آنها کم کنند می گوییم تعداد مدیرانشان را کاهش دهند یا از نیروها در جاهای دیگری استفاده کنند که حقوق آنچنانی برای نگه داری آنها لازم نباشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در یک سازمانی که باید تعداد مدیران در حالت عالی 10 الی 20 نفر باشد میبینیم که این تعداد بیش از حالت عادی و استاندارد است که دولت باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشد و از تعداد مدیران برخی از دستگاه ها که حقوق های کلانی هم می گیرند بکاهد تا هزینه های جاری دولت کاهش یابد.
حاجی بابایی با بیان اینکه دولت باید بر اساس برنامه ششم توسعه 15درصد ساختار خود را کاهش دهد عنوان کرد: ما در قانون برنامه ششم توسعه این بند را درج کردیم که دولت باید 15 درصد ساختار خود را کاهش دهد ، یعنی اگر در یک وزارت خانه اگر 75 مدیر کل وجود دارد تعداد آنها را 20 نفر کاهش دهیم این امر در روند مدیریت وزارتخانه هیچ خللی وارد نمی کند .
وی افزود: اگر وزارتخانه ای 20 ساختمان دارد آنها را به چند ساختمان کاهش دهیم ، بنده در زمان وزارت خود 4000 کارمند ستادی را به 1500 نفر کاهش دادم ، 18 ساختمان را به 4 ساختمان کاهش دادیم و بقیه را تبدیل به مدرسه کردیم 32 ساختمان را نیز تبدیل به مدرسه کردیم.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی نیز اظهارداشت: در برنامه ششم در قالب ماده 30 به مجمع تشخیص اعلام کردیم ، دولت در مجمع تشخیص اعلام کرد که این ماده را می خواهیم در قالب لایحه قانون خدمات کشوری درج می کنیم و مجمع تشخیص هم این ماده را از برنامه ششم حذف کرد.
حاجی بابایی با بیان اینکه هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد تصریح کرد: هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد و مدیرانی هستند که بعد از این هیاهوها که درباره حقوق های نجومی بپاشد هنوز دریافتی ها و حقوق های نجومی دارند و با خیال این پول ها می گیرند و کسی هم نیست که به آنها ایرادی بگیرد.
 




منبع : پارس نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار