معاون استاندار خراسان‌رضوی از تصویب طرح زیارت در استان خراسان‌رضوی با ۱۴۰ راهبرد و ۸۲۵ پروژه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 09 December 2017
به گزارش تابناک : محمد حسن واحدی ظهر امروز در نشست تجلیل از خدمه اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: طرح زیارت در استان خراسان‌رضوی با 39 سیاست، 10 نقشه، 140 راهبرد و 825 پروژه در مراجع قانونی استانی و کشوری تصویب شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به الزام حرکت به سوی این سند تا پنج سال آینده جهت توسعه و ثبات فرهنگ رضوی، گفت: تلاش در جهت انجام صحیح مسائل مختلف مرتبط با زیارت به‌منظور اثربخشی در زندگی عموم، از اولویت امور سازمان است.

واحدی با اشاره به انجام 120 پروژه از 825 پروژه عملیاتی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث اثربخشی زیارت، آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و شهرداری مشهد دخیل هستند.

وی با اشاره به آغاز کار 9 کمیته اجرایی با رویکرد اصلی زیارت اربعین و دهه پایانی صفر به‌عنوان کمیته مردمی، تصریح کرد: تنها امور قابل انجام توسط دولت، ارائه بسترهای لازم برای عموم بوده و واگذاری خدمات زیارتی، رفاهی و سایر موارد از این جمله به مردم صورت گیرد.

واحدی با اشاره به افزایش 60 درصدی مشارکت مردم نسبت با سال گذشته، بیان کرد: با وجود عهده‌داری تنها 60 هزار اسکان و 60 هزار پذیرایی از سوی خراسان‌رضوی با اعلام ستاد اربعین، وجود 77 هزار اسکان و 160 هزار پذیرایی در روز از سوی این استان سبب کسب رتبه برتر کشوری شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به پذیرایی مردم عراق از زائرین در جهت الگوی توسعه و ثبات فرهنگ میزبانی در خراسان‌رضوی افزود: 8 هزار نفر در خراسان‌رضوی در دهه پایانی صفر، مشغول به خدمت‌رسانی به زائران شدند.

واحدی ادامه داد:تشرف 4 میلیون و 300 هزار نفر زائر از تعداد 4 میلیون و 700 هزار نفر مشرف به مشهد مقدس به صورت سواره و بالغ بر 400 هزار نفر پیاده صورت گرفت که این تعداد، 33 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشت.

وی با اشاره به برپایی 276 ایستگاه در 800 کیلومتری جاده‌های منتهی به مشهد مقدس و 550 ایستگاه خدمات رسانی به زائران در سطح شهر با حضور 750 روحانی با بحث در موضوعات فرهنگی، خاطرنشان کرد: امسال 21 استان در ارتباط با ایستگاه‌های خدمت به زائران در دهه پایانی صفر کمک کردند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار