ایرانیان در گذر زمان بسیاری از آداب و رسوم زندگی را تغییر داده اند. اکنون دیگر کمتر خانواده ای را می توان یافت که در برگزاری مجالس مختلف از سالن ها و موسسه های مختلف خدمات دریافت نکرده باشند.
کد خبر: ۵۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 05 December 2017
تغییر آداب و رسوم ایرانیان / تشریفات و مدرنیته


به گزارش تابناک رضوی به نقل از سایت تشریفات ایرانیان در گذر زمان بسیاری از آداب و رسوم زندگی را تغییر داده اند. اکنون دیگر کمتر خانواده ای را می توان یافت که در برگزاری مجالس مختلف از سالن ها و موسسه های مختلف خدمات دریافت نکرده باشند.

این تغییر سبک زندگی، مدرنیته شدن و یا به اصطلاح عامیانه چشم و هم چشمی کردن گاهی به سود مردم تمام می شود و گاهی نیز به ضرر آنها.

چرا که سطح توقع مردم از چنین موسسه هایی متفاوت است. همین طور که خدماتی که عرضه می شود نیز تنوع و گستردگی بسیاری دارد.

برای شناخت یک موسسه و یک تالار مناسب چندین فاکتور مختلف را باید در نظر گرفت.

نخست اینکه نباید به هیچ عنوان فریفته ی تبلیغات شد. چرا که طبیعی است که همه ی موسسات سعی دارند، به نحو احسن خدمات خود را به مردم عرضه کنند و نقاط ضعف شان را تا حد ممکن پوشش دهند. در بسیاری از این تبلیغات حرف هایی زده می شود و خدماتی عنوان می شود که تنها برای جذب مشتری کاربرد دارد. چرا که عملی کردن آن ها مستلزم هزینه های گزاف است که هر کسی از عهده ی تامین آن بر نمی آید. تبلیغاتی که رویایی به شمار می روند و برای بسیاری از اقشار جامعه به دلیل نزدیکی به رویاها و آمال و آرزوهای شان جذاب هستند.

در حالی که اگر از اصالت موضوع با خبر شود، نه تنها توانایی تامین هزینه های آن را نخواهد داشت، بله ممکن است از صرافت برگزاری مراسم در چنین موسسه های هم بیوفتد.

نکته ی مهم دیگر تجربه است. اگر می خواهید پشت میز معامله برای گرفتن خدمات مجالس، عقد، عروسی یا نامزدیبنشینید؛ باید پیش از عقد قرارداد تان، از درستی خدمات عنوان شده اطمینان حاصل کنید. به این صورت که به عنوان مهمان در یکی دو مجلس حضور یافته و به تست غذاها، نحوه ی سرو آن، بهداشت محیط و کارکنان، نحوه ی برخورد کارکنان و.... به خوبی توجه کنید.

نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که معمولا تبلیغات دهان به دهان در کشور ما صحت بیشتری دارد و راحت تر می توان به آن اعتماد کرد. به این شکل که از کسانی که به تازگی مراسم خود را در تالار یا موسسه ی مد نظر شما برگزار کرده اند، پرس و جو کنید و درباره ی کیفیت خدمات ارائه شده اطمینان حاصل کنید. چرا که همیشه گفته اند مشتری های راضی همیشه بهترین تبلیغ هستند.

برای اخذ نتیجه ی مطلوب از مهمانی ها و مراسم های عقد و عروسی خودتان، تهیه ی شیرینی و میوه را خودتان عهده دار شوید و بر تهیه ی مواد اولیه ی غذا ها نیز نظارت کامل داشته باشید که از مواد دست اول، تازه و بهداشتی در تهیه ی غذا استفاده شود. همچنین راهنمایی های لازم را در این خصوص به مسول مربوطه بدهید. چرا که ممکن است در بین مهمانان تان عادت های غذایی متنوعی وجود داشته باشد؛ که شما از آن ها مطلع هستید. مشورت و هم فکری شما در این خصوص می تواند شب بی نظیری را برای تک تک مهمانان تان رقم بزند و شما هم به عنوان میزبان خوب از برگزاری مراسم احساس لذت کنید.

منبع: http://www.Tashrifat.org

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار