معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با وجود فعالیت پنج هزار و 400 مربی تربیتی در سطح مدارس استان اما همچنان حدود هزار مربی تربیتی دیگر برای مدارس نیاز است.
کد خبر: ۵۳۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 05 December 2017
به گزارش تابناک : براتعلی منصوریان روز سه شنبه در 'همایش تجلیل از فعالان عرصه نماز' در سبزوار افزود: امیدواریم در سالهای آینده از طریق دانشگاه فرهنگیان بتوان این کمبود نیرو را برطرف کرد.
وی ادامه داد: هم اینک در پنج هزار و 400 مدرسه نماز جماعت برپا می شود که در نیمی از این مدارس روحانیون اقامه نماز را برگزار می کنند. در برخی مدارس ابتدایی که دانش آموزان به سن تکلیف نرسیده اند نماز جماعت اقامه نمی شود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال کار ساخت 92 نمازخانه در مدارس استان با میانگین پیشرفت 50 درصد در دست اجرا است. تکمیل آنها نیاز به کمک خیران مدرسه ساز دارد.
وی افزود: همچنین در سطح مدارس استان 420 مربی ویژه قرآنی در محورهای استعدادیابی قرآنی، داوری مسابقات و جلسات انس با قرآن فعالیت می کنند.
منصوریان ادامه داد: با هدف تقویت و فراگیری همه دانش آموزان در فعالیتهای قرآنی و نماز مشارکت سایر نهادها شامل اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه ضروری است.
رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: اقامه نماز در سطح مدارس نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن بین نوجوانان و جوانان دارد.
حسن محرابی افزود: جهت ترویج نماز در مدارس ارتباط دانش آموزان با نماز جمعه برقرار شده و هرهفته در جایگاه نماز جمعه سبزوار نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان این شهرستان برپا می شود.
وی ادامه داد: همچنین امسال بر اساس مصوبه شورای اداری سبزوار تمامی مدیران این شهرستان بر اساس جدول زمانبندی شده برای اقامه نماز در سطح مدارس حضور می یابند.
یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در 10 هزار و 250 واحد آموزشی خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار