روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی گفت: رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی که از دوشنبه تا جمعه انجام می شود “اقدام تحریک آمیز خطرناکی است که منطقه را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار می دهد”.
کد خبر: ۵۳۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 04 December 2017
روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی گفت: رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی که از دوشنبه تا جمعه انجام می شود "اقدام تحریک آمیز خطرناکی است که منطقه را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار می دهد”.

به گزارش تابناک تبریز به نقل از سی ان ان، پرواز هواپیماهای جنگنده اف-۲۲ آمریکا برفراز کره جنوبی نشان از آغاز رزمایش هوایی دارد و کره شمالی این اقدام تحریک آمیز آن را خطری برای بروز یک جنگ دانست

یکی از مقامات نیروی هوایی آمریکا اظهار داشت در کنار جنگنده های اف-۲۲، جنگنده های اف-۳۵ نیروی دریایی نیز به آن ها ملحق شده اند که این بزرگ ترین عملیاتی است که تمرکز آن بر هواپیماهای جنگنده نسل پنجم آمریکا است.

در رزمایش هوائی موسوم به ” Vigilant Ace ” در کنار ۲۳۰ فروند هواپیمای جنگنده آمریکا و کره جنوبی، جنگنده های رادار گریز (پنهان کار) اف-۲۲ و اف-۳۵ نیز حضور دارند.

این مانور به دنبال اظهارنظر مقامات کره شمالی و آمریکا نسبت به افزایش احتمال بروز جنگ انجام گرفت.

روز شنبه وزارت خارجه کره شمالی با بیان این مطلب که دونالد ترامپ «در حال التماس برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای» است، افزود: «این یک قمار هسته‌ای خطرناک در شبه جزیره کره» است.

یک روز پس از این اظهارنظر وزارت امورخارجه کره شمالی، روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی گفت: رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی که از دوشنبه تا جمعه انجام می شود "اقدام تحریک آمیز خطرناکی است که منطقه را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار می دهد”.

هربرت مک مستر؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در روز شنبه در کنفرانسی در کالیفرنیا اظهار داشت: خطر وقوع جنگ در شبه جزیره کره روز به روز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: من فکر می کنم احتمال بروز جنگ روز به روز بیشتر می شود و این به معنی این است که ما در یک رقابت برای چاره جویی و رفع این مشکل هستیم.

سناتور لیندسی گراهام؛ عضو کمیته خدمات نظامی سنا نیز در اظهارنظر دیگری به شبکه سی بی اس گفت: پیشرفت های نظامی کره (شمالی) احتمال یک جنگ پیش دستانه را افزایش می دهد و من فکر می کنم ما واقعاً در حال از دست دادن زمان هستیم.
گراهام همچنین نسبت به فرستادن بستگان نظامی آمریکائی های به کره جنوبی به پنتاگون هشدار داد و گفت: این دیوانگی است که که همسران و فرزندان نظامیان را به کره‌ جنوبی بفرستیم و با توجه به تحریکات اخیر کره شمالی می بایست این اقدام متوقف و آن ها را از کره جنوبی خارج کنیم.

بنا بر اعلام نیروی هوائی آمریکا علاوه بر ۲۳۰ فروند هواپیما، ۱۲ هزار نفر از نیروهای کره جنوبی و آمریکایی نیز در این رزمایش حضور دارند.
یکی از مقامات نظامی کره جنوبی به سی ان ان گفت: جنگنده های آمریکایی که برای مشارکت در این رزمایش هوایی حضور دارند شامل شش فروند اف-۲۲، شش فروند اف-۳۵، شش فروند ئی‌ای-۱۸جی و بیش از ۱۰ فروند جنگنده اف-۱۵ و اف-۱۶ است.

گفتنی است این هواپیماها تا یک هفته در کره جنوبی می مانند و در این میان جنگنده های اف-۳۵ بی، بمب افکن های بی-۱ و همچنین سه فروند هواپیمای آواکس (سیستم هشدار زودهنگام و کنترل هوایی) نیز در این عملیات مشارکت می کنند.

مترجم: میثم خاکپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :