مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اماکن روستایی کرمان مقاوم‌سازی است گفت: هزار و ۵۰۰ واحد روستایی غیرمقاوم شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 04 December 2017
علی‌اکبر سلطانی‌نژاد امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رزم‌حسینی استاندار کرمان، معاونان استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به وقوع زلزله 6.1 ریشتری صبح جمعه در شهرستان راور اظهار داشت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته و این بواسطه مقاوم‌سازی‌هایی بوده که از قبل در منطقه انجام شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که دولت 200 هزار واحد مسکونی از طریق تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض و 30 درصد از روستاهای در معرض خطر مقاوم‌سازی شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه بیش از 50 درصد اماکن روستایی کرمان مقاوم‌سازی شده است تصریح کرد: هزار و 500 واحد روستایی غیرمقاوم را در مناطقی که خطر نفوذ زمین‌لرزه‌ها بود را احصا کردیم.

وی اظهار داشت: تمامی مناطق در آستانه تخریب و مناطقی را مخاطرات بالایی دارد در شهرستان‌های کرمان و راور را مد نظر قرار دادیم.

سلطانی‌نژاد با اشاره به مصوبه کرمانشاه گفت: با اعطای تسهیلات 40 میلیون تومانی در فضای شهری و 30 میلیون تومان در مناطق روستایی و کمک بلاعوض پنج و شش میلیون تومانی مشکلات این بخش حل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار